خانواده؛ مناسب‌‏ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی بشر
کد خبر: 3771907
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

خانواده؛ مناسب‌‏ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی بشر

گروه اجتماعی- امام جمعه شربیان، اظهار کرد: خانواده، مناسب‌‏ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین زمینه را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می‌‏آورد.

خانواده؛ مناسب‌‏ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی بشر

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شربیان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی اظهار کرد: خانواده، مناسب‌‏ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین زمینه را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می‌‏آورد.
وی ضمن بازگو کردن تأثیر خانواده در موفقیت انسان افزود: اهمیت و جایگاه خانواده بر هیچ‌کس پوشیده نیست. انسان‌ها از کودکی در کانون خانواده رشد می‌یابند و معمولاً انسان‌هایی از موفقیت بیشتری برخوردارند که کانون خانواده آن‌ها گرم‌تَر و محکم‌تَر بوده است.
وی با استناد به آیه ۳۲ سوره نور بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود، آنان را بی نیاز می‌سازد. خداوند گشایش دهنده و آگاه است.
حجت‌الاسلام منصوری، از دلیل استوار بودن رشته حیات خانواده گفت و ادامه داد: رشته حیات خانواده باید چنان استوار باشد که هیچ عاملی نتواند آن را از هم بگسلد. برای حفظ خانواده از فروپاشی باید از همان آغاز مراقب بود و کنترل‏‌های لازم را انجام داد.
امام جمعه شربیان‌ یادآور شد: همه باید به امر ازدواج افراد مجرد همت گمارند و تنها به دلیل مشکلات اقتصادی از تشکیل خانواده نهراسند؛ چرا که خداوند وعده گشایش داده است.
وی با اشاره به فرموده امام محمدباقر(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: هیچ بنایی در مکتب اسلام طرح‌ریزی نشده که در نزد خداوند بزرگ محبوب تر از ازدواج باشد.
حجت‌الاسلام منصوری‌ خانواده را يک واحد اجتماعى دانست و تأکید کرد: خانواده يک واحد اجتماعى است كه هدف از آن در نگاه قرآن، تأمين سلامت روانى براى سه دسته است: زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان. همچنين هدف، ايجاد آمادگى براى برخورد و رويارويى با پديده‌هاى اجتماعى است.

انتهای پیام

captcha