حمایت از کالای ایرانی از شعار تا عمل
کد خبر: 3772128
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

حمایت از کالای ایرانی از شعار تا عمل

گروه سیاست و اقتصاد ـ شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که هر یک از ما باید بیندیشیم که برای تحقق این شعار چه گام عملی برداشته‌ایم.

حمایت از کالای ایرانی از شعار تا عمل

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد،‌ سال 97 توسط رهبر انقلاب اسلامی به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است.
طی سال‌های اخیر با دوراندیشی و تدبیرمقام معظم رهبری و بنا به ضرورت‌های موجود در کشور شعارهایی با محوریت حمایت از تولید محلی و رفع مشکلات اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها توسط وی انتخاب شد.
درابتدای سال‌جاری با انتخاب شعار حمایت از کالای ایرانی جرقه‌هایی از امید در دل دوستداران ایرانی ـ اسلامی زده شد.
ایجاد اشتغال،‌ گسترش چرخه تولید،‌ کاهش وابستگی به کشورهای خارجی،‌ پویایی اقتصادی،‌ افزایش قدرت چانه زنی و افزایش تاب آوری در مقایل تحریم‌های خارجی از مهمترین مزیت‌های حمایت از کالای ایرانی است.
درحالی که از زمان پیروزی انقلاب مردم ایران،‌ کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا دست به اعمال تحریم‌های ظالمانه زده‌اند، ضمن اینکه کشور ایرانی توانسته بر تکیه بر توان داخلی و استعدادهای جوانان خود سد تحریم‌ها را شکسته و در حوزه‌های مختلفی به استقلال دست یابد و به نوعی خود این تحریم‌ها باعث شکوفایی توان داخلی کشور شد.
حال با وجود مشکلات متعدد اقتصادی در سطح دنیا برای همگان روشن شده است که وابستگی به خارج و تکیه بر واردات، باعث تزلزل اقتصادی خواهد شد.
از دیگر مزایای حمایت از کالای ایرانی می‌توان به اثرات اجتماعی این موضوع پرداخت چراکه ورود کالای خارجی به کشور باعث می شود فرهنگ آن کشور نیز وارد شود و عملا مردم دچار خودباختگی خواهند شد به همین علت خرید کالای تولید داخل باعث دفع فرهنگ غربی و غالب شدن فرهنگ ایرانی اسلامی در سطوح مختلف جامعه خواهد شد.
البته در این بین کیفیت بخشی به محصولات داخلی و تداوم آن باعث رونق هر چه بیشتر تولید در داخل کشور می‌شود.
ایجاد حس رقابت و تنوع بخشی به تولید محصولات با کیفیت بهتر و استانداردتر نیز در سایه این صورت خواهد گرفت.
موضوع حمایت از تولید ازجمله موضوعاتی است که همراه در آیات و روایات به آن اشاره و تاکید شده است و کما اینکه خداوند در قرآن آورده است وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ...این مهم نشان می دهد که خداوند و بزرگان دین اسلام تاکید فراوانی بر موضوعات بالابردن توان و قدرت مالی مسلمانان دارند و برای حمایت از این موضوع و نیل به این هدف حمایت از کالای تولید داخل بهترین راه رسیدن به این مهم است.

سیده مهناز خزیر
انتهای پیام

captcha