مبلغان در پیاه‌سازی آثار دینی اهتمام جدی داشته باشند
کد خبر: 3772144
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

مبلغان در پیاه‌سازی آثار دینی اهتمام جدی داشته باشند

گروه معارف- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با گلایه از نمادسازی‌های صورت گرفته به نام دین گفت: نباید به دنبال نمادسازی برای دین باشیم بلکه باید سعی کنیم تا آثار دین را در جامعه پیاده کنیم.

مبلغان در پیاه‌سازی آثار دینی اهتمام جدی داشته باشند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد 22 آذرماه در کارگاه آموزشی مبلغات سنتی که در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به سفارش‌های صورت گرفته در خصوص امانتداری در آموزه‌های دینی اظهار کرد: مبلغات باید در فعالیت‌های تبلیغی خود نسبت به دو مؤلفه امانتداری و صدق در گفتار اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه نبود صداقت و راستگویی در گفتار شکست انسان رابه همراه خواهد داشت افزود: رساندن پیام ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم دو امانت مهمی است که در اختیار مبلغان و مبلغات قرار دارد.
کارگر گفت: کسانی که در مجالس شرکت می‌کنند توقعی دارند و آن الگو قرار دادن رفتار ماست لذا باید نسبت به رفتار و کردار خود بسیار حساس باشیم.
وی با بیان اینکه دین خدا امانت الهی است بیان کرد: مبلغان و مبلغات به عنوان پیام رسان‌ها باید حقیقت دین را همانگونه که است برای مردم بیان کنند.
حجت الاسلام کارگر گفت: نباید برداشت‌های خود را به عنوان دین برای مردم بیان کنیم بلکه باید آنچه از قرآن و اهل بیت به ما رسیده است بیان کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: نقل گفتار مبلغان باید مستند بر آیات قرآن و روایات باشد.
وی با بیان اینکه باید نسبت به تعلیم مردم منطبق بر آیات و روایات اهتمام داشته باشیم افزود: باید مردم را تشویق به تلاوت آیان قرآن و عمل به آن کرد.
کارگر با گلایه از نمادسازی‌های صورت گرفته به نام دین گفت: نباید به دنبال نمادسازی برای دین باشیم بلکه باید سعی کنیم تا آثار دین را در جامعه پیاده کنیم چون در این صورت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه حل می‌شود.

انتهای پیام

captcha