آسیب‌رسانی به وحدت ملی خیانت به کشور است
کد خبر: 3772263
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

آسیب‌رسانی به وحدت ملی خیانت به کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی، گفت: هرگونه آسیب‌رسانی به وحدت ملی خیانت به کشور است.

آسیب رسانی به وحدت ملی خیانت به کشور است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: ایشان فرمودند که مردم آگاه باشید که شاید دشمن امسال برای ما مشغولیت ایجاد کند و سال بعد کار خود را انجام دهد از این رو نباید لحظه‌ای غافل بوده و همه باید بیدار و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، نقشه‌های دشمن در سه بخش است، گفت: فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی از اهداف دشمن بوده که هدف هر حاکم کردن هر سه فشار در مملکت هستند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: البته همه دیدیم که چگونه استکبار در برخی کشورهای ضعیف حاکم شده است از این‌رو دشمن می‌خواهد تا ما از نقاط قوت خود صرف‌نظر کنیم و از عناصر اقتدار ملی خود دست برداریم تا راحت‌تر بتوانند در کشور حاکم شوند که قطعا این امر هیچ وقت محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: در زمان حاضر حفظ وحدت و انسجام ملی جزو نیازهای مهم و اصلی کشور است و جامعه به همدلی، صمیمت و یکپارچگی نیاز دارد و هر کسی بخواهد به عناصر وحدت بخش صدمه بزند در حقیقت به مملکت خیانت کرده است.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: هم اکنون کشور با شرایط سخت اقتصادی مواجه است و باید به مردم نسبت به جنگ اقتصادی دشمن اطلاعات کامل و وافی داده شود تا مردم از توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی و انقلاب اسلامی آگاه شوند.

وی به پیشرفت‌های خیره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی، توانایی موشکی و قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این موارد جزو واهمه‌‌های دشمنان انقلاب و اسلام است و از این‌رو همه باید نسبت به رونق اقتصاد کشور و تولید ملی تلاش کنند.

آل‌هاشم اضافه کرد: در همین زمینه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌ بازی دشمنان را نخورند و کاری نکنند که دشمن خبیثی که از در رانده شده است، این بار از طریق پنجره وارد شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با تحلیل روز ۲۷ آذر که از سوی سازمان ملل بنام روز جهانی عاری از خشونت و ترور نامگذاری شده است، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر در حادثه و حرکت وحشیانه تروریستی چابهار نشان داد که این نامگذاری هم از طنزهای تلخ روزگار ماست.

وی با اشاره به پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و امارات از این حرکات وحشیانه ادامه داد: این قبیل اتفاقات عزم ملت مسلمان ایران را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب جزم تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث سیره پیامبر اکرم با بیان اینکه یکی از سیره‌های حضرت محمد( ص) مشورت با مردم بود گفت: از فواید مشورت این است که انسان از عقل ، علم و تجربه دیگران استفاده می‌کند‌.

آل‌هاشم افزود: با خبر شدن از خواسته‌ها، تمایلات و آرمان های افرادی که با آنها مشورت می‌گیریم از دیگر فواید مشورت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره مشورت ادامه داد: ایشان می‌فرمایند برای مطلع شدن از مقدار دشمنی و موضع گیری و اهداف دشمنان حتی میتوان با آنها هم مشورت کرد.

آل‌هاشم با اشاره به اهمیت مشورت در خانواده گفت: مشورت با اعضای خانواده در واقع شخصیت دادن و احترام به آنهاست و بهترین راه حل برای از بین بردن اختلافات خانوادگی است.

انتهای پیام

captcha