غرس نهال ایثار در دانشگا‌ه‌ها پیوند علم با ارزش‌ها را در پی دارد
کد خبر: 3772944
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
پیام لاریجانی به آئین اعطای تندیس فداکاری دانشجویان

غرس نهال ایثار در دانشگا‌ه‌ها پیوند علم با ارزش‌ها را در پی دارد

گروه جامعه ــ رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران بیان کرد: اگر در ساحت دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات بزرگ علمی، نهال امیدبخش ایثار و فداکاری غرس شود، ثمره آن پیوند مبارک علم با ارزش‌ها خواهد بود که آینده‌ای روشن و درخشان را نوید می‌دهد.

لاریجانیبه گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران که امروز 25 آذرماه، از سوی جهاددانشگاهی در حال برگزاری است، پیامی صادر کرد که به شرح ذیل است:

ایثار از مفاهیم بلند و فضیلت‌های والای فطرت انسانی و نشأت گرفته از فرهنگ توحیدی است. در فرهنگ اسلامی دیگری را برای خدا بر خود مقدم دانستن و از منفعت خود چشم‌پوشی کردن محصول اعتقاد به این حقیقت متعالی است که: «اعتماد به خدا بهای هر کالای گران‌بها و نردبان صعود به هر درجه بلندی است». امام جواد(ع)

چه اینکه بالاترین و عالی‌ترین مراتب ایثار و مصداق اعظم آن در مشی و سیره سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان به جهانیان معرفی شد، تبلور عینی این اخلاق و سنت نیکو و دیرین است.

ارزش معنوی ایثار همان‌گونه که تاکنون بقای دین را تضمین کرده، ضامن همبستگی، پیروزی و سعادت جامعه است، خواه در شرایط جنگ سخت و رویایی‌رویی متقابل با دشمن و خواه در میدان تعارضات نرم که در دنیای کنونی فراوان مشاهده می‌شود.

ایثار به عنوان فرهنگی ریشه‌دار خود یک راه‌حل اجتماعی است؛ برکات نهادینه کردن این فرهنگ و منش اسلامی ایرانی در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. حال اگر در ساحت دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات بزرگ علمی نهال امیدبخش ایثار و فداکاری غرس شود، ثمره آن پیوند مبارک علم با ارزش‌ها خواهد بود که آینده‌ای روشن و درخشان را نوید می‌دهد.

اینجانب فرصت برگزاری هشتمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران را غنیمت شمرده و از همه دانشجویانی که با توکل بر خدای متعال و احساس مسئولیت اجتماعی به یاری همنوعان خود شتافتند و همکاری و فداکاری را اشاعه دادند، حق‌شناسی می‌کنم.

همچنین لازم می‌دانم از جهاد دانشگاهی به عنوان متولی برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد فرهنگی دانشجویی سپاسگزاری کرده و بسط و توسعه این اقدام ارزشمند را خواهانم.

عزت، سربلندی و موفقیت بیش از پیش همگان را از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام

captcha