نقش آموزش و پرورش در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی
کد خبر: 3774078
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

نقش آموزش و پرورش در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: فضای مجازی خانواده، دانش‌آموزان و جامعه را درگیر خود کرده است در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی در مقابله با این آسیب مهم است.

نقش آموزش و پرورش در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست مسئولان و فعالان «قرآن، عترت و نماز» آموزش و پرورش مازندران با نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز، 28 آذرماه با حضور مدیرکل، معاونان و کارکنان آموزش و پرورش مازندران در ساری برگزار شد.

در‌ این نشست آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرزندان جامعه، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش آموزش و پرورش در نهاد اجتماعی است، گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس هر نظام و جامعه است اگر جامعه ای از نظام آموزش و پرورش محروم باشد آن جامعه، جامعه جاهلیت است. 
وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در رشد و تکامل دانش آموزان، اظهار داشت: مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است. اگر خانواده، محیط و مدرسه به عنوان سه الگوی مهم در جامعه یکصدا باشند آن‌وقت است که جامعه ما اصلاح شود.
امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد، تصریح کرد: جامعه ما زمانی اصلاح می شود که آموزش و پرورش به عنوان نهاد انسان ساز در انجام کارهای خود دقت خوبی داشته باشد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خانواده‌ها هم می‌توانند در کنار آموزش و پرورش در تربیت صحیح فرزندان نقش اساسی ایفا کنند، بیان کرد: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی صحیح و درست می‌تواند روحیه امید و نشاط را در بین دانش آموزان گسترش داده و با پرورش انسان‌های آگاه در موفقیت کشور گام‌های اساسی بردارد.
طبرسی استفاده نامناسب از فضای مجازی را یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: فضای مجازی خانواده، دانش‌آموزان و جامعه را درگیر خود کرده است در چنین شرایطی نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی در مقابله با این آسیب مهم است.

عسکری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست صمیمانه با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تربیت آموزشی، دینی و فرهنگی است، اظهار کرد: تربیت دینی دانش‌آموزان از اولویت‌های این نهاد آموزشی است.

وی با بیان اینکه از سال تحصیلی گذشته قريب به ٢٠٠هزار نفر از دانش آموزان مازندرانی در 10 رشته قرآنی در بخش مسابقات قرآنی کشور شرکت کرده‌اند، افزود: دانش‌آموزان مازندرانی در حوزه «قرآن، عترت و نماز» به نتایج درخشانی دست پیدا کرده و افتخارآفرینی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به  آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزان، تصریح کرد: برخی از دانش آموزان در خانواده با مشکلات خانوادگی و اجتماعی درگیر هستند از این رو تلاش می‌کنیم تا در کنار تعلیم و تربیت به مسائل فرهنگی به‌ویژه تربیت دینی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم.
وی توسل به سیره تربیتی اهل بیت(ع) را راهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و  افزود: «قرآن، عترت و نماز» سه منشور فرهنگی ارزشمند در آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه «محمد شعبانی» معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود ٣٤ دارالقران در مازندران، احیاء دارالقران‌های استان را از اقدامات مهم این نهاد تربیتی برشمرد و گفت: تلاش کردیم با احیاء این مراکز در تقویت فعالیت‌های قرآنی و تربیتی قدم‌های موثری برداریم.

«کمپین حفظ جزء 30 قرآن کریم» در مدارس استان

وی «کمپین حفظ جزء 30 قرآن کریم» در مدارس استان و گروه همخوانی قرآن را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: گروه حنان دارالقران امام حسن مجتبی(ع) در سال‌جاری رتبه دوم همخوانی قرآنی کشوری را کسب کرد.

شعبانی با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار روحانی در نماز جماعت مدارس، بیان کرد: بیش از ٢٠٠ روحانی در طرح امين و روشنا در سطح مدارس مازندران مستقر هستند.

وی افزود: امسال 30 نمازخانه مستقل در  حوزه آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسید و در نوسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس استان نیز 3 هزار متر فرش سجاده در نمازخانه‌های مدارس استان جانمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنانش به شرکت 100 هزار دانش آموز و 70 فرهنگی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و از درخشش شرکت کنندگان حوزه آموزش و پرورش مازندران در این مسابقات خبر داد.
تعلیم و تربیت مهم‌ترین نقش آموزش و پرورش است
در این دیدار از رقيه رضايي حافظ كل قرآن کریم و رتبه اول مسابقات فرهنگيان و زهرا نوري رتبه اول رشته قرائت مسابقات دانش‌آموزی كشور و نوجوان قرآني محمد فاضلی تجليل شد و از خدمات ارزنده و تاثيرگذار استاد راستگو قدرداني شد و به نمايندگي از جامعه آموزش و پرورش هديه دست ساخته يكي از هنرآموزان توسط مديركل آموزش و پرورش مازندران به نماینده ولی فقیه در مازندران اهدا شد.

انتهای پیام

captcha