پیگیر ردیف‌بودجه مستقل قرآنی در مناطق تهران
کد خبر: 3774088
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
موسوی‌بلده خبر داد:

پیگیر ردیف‌بودجه مستقل قرآنی در مناطق تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از مواردی چون تشکیل ساختار و چارت قرآنی، در نظرگیری ردیف بودجه مستقل در مناطق شهرداری و حضور متخصصان قرآنی مجرب برای جلوگیری از موازی‌کاری و هماهنگی بیشتر تأکید کرد.

پیگیر ردیف‌بودجه مستقل قرآنی در مناطق شهرداری تهران/ استقبال از تلاوت قاریان مطرح در ابتدای جلسات شورای شهر

سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به حضور قاریان قرآن در صحن علنی شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: طی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای نخستین بار برای افتتاح جلسات رسمی و در صحن علنی، تلاوت قرآن با حضور یکی از قاریان ممتاز و یا بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چنین روندی بازخورد خوبی داشته است، اظهار کرد: تاکنون از دانش‌آموزان نخبه تا قاریان برجسته در مناسبت‌های مختلف در جلسات شورای شهر حضور داشتند به عنوان مثال، هفته وحدت از یکی از قاریان اهل‌ سنت دعوت به عمل آمد و روز روشندلان از قاری روشندل، همچنین طی یکی از جلسات، حنانه خلفی، حافظ نوجوانان کشورمان اقدام به ترتیل‌خوانی کرد.
موسوی‌بلده در مورد اینکه تا چه حد در شورای شهر از پیشنهادات فعالان قرآنی و شورای عالی قرآن استقبال می‌شود، گفت: در حال حاضر، درگیر مسائل اداری تشکیل این شورا هستیم. اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همکاری خوبی داشتند. البته تاکنون تمامی مناطق شهرداری و سرای محلات فعالیت قرآنی داشته و دارند، اما در ساختار شهرداری، پُست قرآنی در نظر گرفته نشده است و به دنبال تشکیل ساختار هستیم.
وی در پاسخ به این سؤال که پیش از این چه اقداماتی درباره ایجاد فضاهای قرآنی و ترویج آن در سطح شهر انجام داده است؟ اظهار کرد: منکر فعالیت‌های قرآنی انجام شده نیستیم، اما تحت مدیریت واحد و متمرکز نبوده است. هر فردی براساس احساس مسئولیتی که داشته کاری انجام داده است. البته نه اینکه ریاست و سازمان طویلی را مد نظر داشته باشیم، بلکه به دنبال همدلی هستیم تا فعالیت‌ها در شورای تخصصی برنامه‌ریزی شود و از هزینه‌های اضافی جلوگیری و کار تخصصی‌تر پیش برود.
موسوی‌بلده با تأکید بر اینکه این امور باید به دست افراد متخصص انجام شود، گفت: این دغدغه است و برای این منظور نیاز هست که از کارشناسان قرآنی در شهرداری استفاده شود و این می‌طلبد که چارت سازمانی وجود داشته باشد و از همه مهمتر برای این امور در شورای شهر، بودجه مصوب در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ردیف بودجه‌ای وجود ندارد و شهردار منطقه از بودجه فرهنگی نسبت به تعهدی که به قرآن دارد، هزینه می‌کند.
موسوی‌بلده با اشاره به اینکه 350 مرکز قرآنی تحت نظارت شهرداری تهران فعالیت دارد، اضافه کرد: باید برای سرای محله‌ها کار کرد و بودجه گذاشت، آنها از وضع موجود راضی نیستند و حتی در برخی از مناطق هنوز این دارالقرآن‌ها فعالیتی ندارد.
وی در پایان با اشاره به اعزام قاریان به موکب‌های شهرداری در ایام اربعین که این موکب‌ها جمعیتی بالغ بر 10 تا 20 هزار نفر داشته‌اند، ادامه داد: مقرر شده است که این برنامه طی سال‌ بعد با گستردگی بیشتری انجام شود. همچنین برپایی کارگاه‌های سبک زندگی در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

captcha