مرحوم آیت‌الله حائری محافظه‌كاری نداشت
کد خبر: 3774213
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
توكلی:

مرحوم آیت‌الله حائری محافظه‌كاری نداشت

گروه اجتماعی ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حریت و حق‌طلبی مرحوم آیت‌الله حائری تأكید كرد كه آن عالم ربانی محافظه‌كاری نداشت.

به گزارش ایكنا از فارس، احمد توكلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 29 آذرماه در همایش ملی «آیت اخلاق و حكمت» كه به‌مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در شیراز برگزار شد، به بیان نكاتی درباره حریت آن عالم ربانی پرداخت.
وی ابتدا به معنای حریت اشاره كرد و گفت: حریت این است که فرد حرف حق را حتی اگر به ضررش باشد بگوید به و فکر منافع خود نباشد بلكه به فکر اجرای حق باشد.
توكلی با بیان اینكه حریت آدابی دارد، گفت:‌ هرچه حریت حساب‌ شده‌تر باشد، مسلماً تأثیر هم آن بیشتر خواهد بود و در این میان باید حق‌طلبی وزن بیشتری داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت یادآور شد:‌توجه کردن به اینکه حق می‌گوییم و چگونه بگوییم که اثر داشته باشد یکی از آداب حق طلبی است و مرحوم آیت‌الله حائری همه این صفات را به خوبی داشت.
وی با تأكید بر اینكه مرحوم آیت‌الله حائری محافظه‌كاری نداشت بلكه حق‌طلب در حد اعلی بود، گفت: ایشان آن‌قدر به لحاظ علمی پر بود كه اگر فرد كم علمی به او تذكر می‌داد می‌پذیرفت.
توكلی با یادآوری اینكه آن عالم ربانی در دوران زندگی خود طعم فقر را چشید و ساده‌زیست و متواضع بود، گفت: ایشان با فرزند مرحوم آیت‌الله سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی ازدواج كرد و فرزندان خود را طوری تربیت كرد كه حریت داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان به برخی از اقدامات مرحوم آیت‌الله حائری اشاره كرد و گفت: یكی از خدماتی كه آن عالم ربانی در شیراز انجام داد بحث فلاحت در فراغت است كه برخی با آن موافق و مخالف بود اما با توجه به شرایط آن زمان این كار یك خدمت بزرگ قابل تكرار بود.
انتهای پیام

captcha