جامعه به فرهنگ علوی نیاز دارد
کد خبر: 3775846
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

جامعه به فرهنگ علوی نیاز دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به تبع برگزاری جلسات تفسیر در استان باید جلسات نهج‌البلاغه نیز بیشتر شوند، گفت: نباید فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) فقط در نهج‌البلاغه باقی بماند؛ چرا که جامعه درگیر با مشکلات امروزی، به فرهنگ علوی نیاز دارد.

جامعه به فرهنگ علوی نیاز دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صبح امروز، 5 دی‌ماه‌ در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، با تاکید بر اینکه ما باید جایگاه استان را نسبت به استان‌های دیگر و در سطح کشوری در فعالیت‌های قرآنی مشخص کنیم، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را باید مدنظر داشته باشیم و آمار حافظان قرآن در استان و شهرستان‌ها باید مشخص شود.
وی ادامه داد: آن چیزی که در جشنواره‌هایی همچون جشنواره شعر رضوی و کنگره ادبی عقیلة‌العرب باید بدان توجه شود، این است که عمده مسائل غیر از معرفتی باید معنویت باشد و باید به نوعی برگزار شوند که معنویت کاملاً در آنجا جریان داشته باشد و غیر از اینکه محتوای جشنواره باید بسیار غنی باشد، باید معنویت از این جشنواره‌ها نیز متساعد شده و اثر خود را در جامعه برجای بگذارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: جشنواره‌های قرآنی نیز باید معنوی باشند و جشنواره‌ای که قطره اشکی از چشم کسی جاری نشده و هیچکس متحول نشود، از لحاظ معنوی ارزشی نخواهد داشت و همانطور که می‌دانیم زمانی که عرب جاهلی به نزد پیامبر می‌آمد و با شنیدن یک آیه قرآن زندگی‌اش متحول می‌شد و مسیر زندگی او تغییر می‌کرد و از همین رو عرب‌های جاهل می‌گفتند پیامبر ساحر است و آیاتی می‌گوید که افراد را منقلب می‌کند و یک سخنرانی معنوی همواره مجالس و جشنواره‌های قرآنی و معنوی را متحول می‌کند و باید از ظرفیت چنین افرادی بهره برد.
لزوم ساماندهی جلسات تفسیر قرآن در استان
وی در ادامه با اشاره به ساماندهی جلسات تفسیر در استان، گفت: این امر مسئله بسیار مهمی است و اکنون در مساجد برخی افراد تفسیر قرآن می‌کنند، ولی متخصص تفسیر نبوده و صرفاً از روی کتاب‌های تفسیر می‌گویند، ولی به درستی نمی‌توانند بیان کنند و شبهه ایجاد کرده و تفسیر به‌گونه‌ای بیان می‌شود که مخالف مبانی تشیع است و این مسئله باید بررسی شود و همچنین ایجاد جلسات تفسیر جدید مدنظر قرار گرفته و از ظرفیت روحانیان و علمایی که در تفسیر قرآن می‌توانند شرکت داشته باشند، استفاده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه به تبع جلسات تفسیر باید جلسات نهج‌البلاغه نیز بیشتر شوند، تصریح کرد: نباید فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) فقط در نهج‌البلاغه باقی بماند؛ چرا که جامعه درگیر با مشکلات امروزی، به فرهنگ علوی نیاز دارد.
مدیران جامعه باید قرآنی باشند
وی یادآور شد: از عمده معیارهای پیامبر برای انتخاب مدیران آشنایی با قرآن بود و هرکس بیشتر با قرآن آشنا می‌بود، به‌عنوان مدیر انتخاب می‌شد و ما اکنون باید فکر کنیم که چگونه مدیران با قرآن بیشتر آشنا شوند و در کل مدیران باید قرآنی شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جلسات شورای قرآنی نیز باید به‌صورت مرتب برگزار شده و مباحث و مشکلات که در رابطه با ترویج قرآن در استان وجود دارد شناسایی و حل شود.
انتهای پیام

captcha