دیدار رهبران مقاومت و جریان‌های شیعی عراق با «شیخ عیسی قاسم»
کد خبر: 3776278
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

دیدار رهبران مقاومت و جریان‌های شیعی عراق با «شیخ عیسی قاسم»

گروه بین‌الملل ــ رهبر شیعیان بحرین که برای زیارت به عراق رفته است، مورد استقبال رهبران جریان‌های سیاسی و مقاومت این کشور قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «فرات نیوز»، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و پدر معنوی انقلاب این کشور در سفرش به عراق با عمار الحکیم (رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی و جریان الحکمه در نجف) دیدار کرد.

الحکیم در این دیدار، عیسی قاسم را در جریان دستاوردهای مردم عراق از جمله پیروزی در جنگ علیه داعش گذاشت و گفت: عراق پیروزی سیاسی با وحدت ملی و پیروزی نظامی با شکست داعش را به دست آورد. همچنین توانست با غلبه کردن بر طایفه‌گرایی و نژادپرستی پیروز شود. پیروزی که در مرحله آینده عراقی‌ها منتظر آن هستند، پیروزی در زمینه خدمات‌رسانی و توسعه کشور است.

همچنین قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در عراق برگزار شده بود به دیدار شیخ عیسی قاسم رفت.

این رهبر حشد شعبی عراق در دیدار با عیسی قاسم ضمن خوش‌آمدگویی به وی تأکید کرد: به زودی با عزت و پیروزمندانه به میهن خود باز می‌گردید.

گفتنی است، شیخ عیسی قاسم که دوره درمان خود را در انگلستان می‌گذارند، پس از گذشت پنجاه سال از آخرین سفرش به عراق، روز چهارشنبه 5 دی (26 دسامبر) برای زیارت عتبات مقدسه وارد این کشور شد.

عیسی قاسم در ژوئن سال 2016 از سوی رژیم آل‌خلیفه به اتهام تحریک به خشونت علیه نظام، سلب تابعیت شده است.

انتهای پیام

captcha