حناچی: امام(ره) عزت نفس را به جوانان برگرداند/ ستاری: جوانان برای تولیدگری به حمایت فرهنگی جامعه نیاز دارند
کد خبر: 3776704
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
در اختتامیه جشنواره ایران‌ساخت بیان شد

حناچی: امام(ره) عزت نفس را به جوانان برگرداند/ ستاری: جوانان برای تولیدگری به حمایت فرهنگی جامعه نیاز دارند

گروه جامعه ــ اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و برگزیدگان این جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

حناچی: امام(ره) عزت نفس را به جوانان برگرداند/ ستاری: جوانان برای تولیدگری به حمایت فرهنگی جامعه نیاز دارندبه گزارش ایکنا؛ اختتامیه دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شنبه هشتم دی‌ماه با حضور شخصیت‌هایی همچون سورنا ستاری، معاون علمی ریاست جمهوری، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در تالار وحدت برگزار شد.

پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت در این برنامه اظهار کرد: دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری با هدف تولید محتوا برای حمایت از کالای ایرانی، محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایران‌ساخت ایجاد شد که می‌تواند به تقویت تولید ملی کمک قابل توجهی داشته باشد. به لطف برگزاری این جشنواره، اتحادی متشکل از سه ضلع دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به وجود آمد که عزم کرده‌اند تولید داخل را تقویت کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که هرجا بخش خصوصی و مردم وارد تولید شدند، موفقیت‌های چشمگیر و پایداری حاصل شده است، بنابراین این جشنواره کوشید از استارتاپ‌هایی که در حوزه تولید محتوا، فعالیت داشته باشند، حمایت کند و به دنبال امتداد آن باشد.

دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران‌ساخت یادآور شد: در این جشنواره، 2 هزار و 836 اثر در شش بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، دیداری و شنیداری، رسانه دیجیتال و ایده‌بازار به دبیرخانه ارسال شدند که ارتقای کمی و کیفی را به نسبت سال قبل در آن‌ها شاهد بودیم.

وی در پایان، در حالی از جایگاه ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه در ترویج اهداف ایران‌ساخت تشکر کرد که حتی در سالن اصلی مراسم نیز جایگاه ویژه‌ای برای خبرنگاران لحاظ نشده بود؛ در حالی که بسیاری از صندلی‌های سالن اصلی خالی بود، تعدادی از خبرنگاران به طبقه دوم تالار وحدت هدایت شدند و عکاس‌های حاضر در سالن اصلی دائماً با تذکر اشکان خطیبی، مجری برنامه نواخته می‌شدند که دست وپا گیر نباشید!

تحریم می‌تواند به فرصت هم تبدیل شود

پیروز حناچی، شهردار تهران دیگر سخنران این برنامه بود که در جملاتی کوتاه اظهار کرد: از معاونت علمی ریاست جمهوری بابت ایجاد این فضا برای حمایت از کالای ایرانی بسیار سپاس‌گزارم، امروز مهم‌ترین نیاز کشور ایجاد برنامه‌ای بلندمدت برای حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی است، به خصوص اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی کشوری که با زبان زور با دنیا صحبت می‌کند، از سر گرفته شده است.

حناچی با بیان اینکه تحریم‌ها می‌تواند تبدیل به فرصت شود، تصریح کرد: مهم‌ترین و موفق‌ترین تجربه‌ای که در کشور داشتیم، تجربه تبدیل تهدید جنگ تحمیلی به فرصت بود؛ آن‌گونه که جوانان این کشور توانستند با رهبری امام(ره) فرصت‌های جدید و اعتماد به نفسی مضاعف به دست آورند.

به حرکتی اجتماعی برای حمایت از تولید داخلی نیاز داریم

سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور نیز در سخنانی کوتاه با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره ملی ایران‌ساخت گفت: بحث فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت از کالای داخل را دنبال می‌کنیم که با یک جشنواره محقق نمی‌شود، بلکه حرکتی اجتماعی لازم است تا بتوانیم اتفاقی خوب را رقم بزنیم، اما این جشنواره‌ها می‌توانند نقطه آغاز تلقی شوند.

وی تأکید کرد: امیدوارم با کمک فرهنگی از سوی جامعه، جوانان تولیدگر بتوانند بخشی از اقتصاد ما بشوند و به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنند.

در خلال این برنامه دو ساعته که یک ساعت و 30 دقیقه آن به تقدیر از ده‌ها برگزیده این جشنواره گذشت، استندآپ کمدی‌هایی ضعیف و حاوی کنایه‌های مبتذل اجرا شد که از شأن مجلس می‌کاست.

انتهای پیام

captcha