ثبت‌نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3777454
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

ثبت‌نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» در یزد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان یزد از آغاز ثبت‌نام هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

ثبت‌نام آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن» در یزد آغاز شد

حسین دشتی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: ثبت نام هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از صبح روز 10 دی‌ماه در این استان آغاز شد.
دشتی با اشاره به اینکه ثبت نام در این آزمون به مدت یک ماه ادامه دارد، افزود: حافظان و علاقه‌مندان به ترجمه و مفاهیم قرآن کریم می‌توانند در رشته‌های متنوع این آزمون ثبت نام کنند.
مسئول امور قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نکته لازم به ذکر در این آزمون تفاهمی است که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شبکه قرآن، صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده و سبب همکاری شده است.
وی افزود: سال گذشته آزمون با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه میمون و مبارک بود و نتیجه آن افزایش و انسجام تعداد شرکت‌کنندگان در برگزاری آزمون بود و سال گذشته توانستیم بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم را در سراسر کشور برگزار کنیم.
دشتی بیان کرد: تمام افرادی که این دوره های آموزشی را در تمام مؤسسات کشور گذرانده‌اند در این آزمون خود را محک می زنند و در نهایت گواهی معتبری که از تهران صادر می‌شود را دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون در ۱۸ رشته برگزار می شود و سه محور کلی را دنبال می‌کند، افزود: محور اول حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته، محور مفاهیم قرآن در ۵ رشته برگزار خواهد شد.
مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: برگزاری آزمون ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی در رشته حفظ جزء ۳۰ توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود که شیوه و زمان برگزاری آزمون را آموزش و پرورش اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha