افزایش آمار جرائم اینترنتی در اردبیل
کد خبر: 3777461
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

افزایش آمار جرائم اینترنتی در اردبیل

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، جرائم اینترنتی در این استان ۵۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش آمار جرائم اینترنتی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی قهرمان‌طالع، رئیس پلیس فتای استان اردبیل ظهر روز گذشته، ۱۰ دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، جرائم اینترنتی در اردبیل ۵۹ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به این که توان عملیاتی پلیس فتای استان متناسب با افزایش جرائم اینترنتی با رشد چشم‌گیری روبه رو شده است بیان کرد: پروسه پلیس فعالیت پلیس فتا کنترل و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی است تا بتوانیم با مخاطب‌شناسی دقیق ذائقه محتوا‌های اینترنتی را بشناسیم.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: برخورد با متخلفان فضای مجازی اولویت اساسی است و در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی در استان انجام یافته و با متخلفان بدون هیچ اغماض و چشم‌پوشی برخورد شده است و طبق آمار به دست آمده از ابتدای امسال تاکنون دستگیری مجرمان اینترنتی ۱۹ درصد کاهش یافته که این امر دستاورد کنترل مستمر رئیس پلیس فتای استان است.
قهرمان طالع بیان کرد: باید با برنامه ریزی هدفمند این مهم را در جامعه ترویج دهیم که فضای مجازی برای انجام برخی کار‌ها مناسب نبود و بستر مناسبی نیز برای تبیین و فرهنگ‌سازی در ارتباط با ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی است که این موضوع به عنوان یک الگوی مناسب باید در دسترس نسل آینده قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: باید برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی با رویکرد‌های نوین و اصلاح الگو‌های رفتاری کاربران به عنوان یک اصل اساسی و مهم مطرح شود تا بتوانیم با آشنایی با هنجارشکنی‌ها راه رسیدن به سعادت را در جامعه هموار کرده و راهی برای نفوذ دشمنان در اذهان عمومی باقی نگذاریم.
انتهای پیام

captcha