همایش سه‌هزار نفری تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود
کد خبر: 3777730
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

همایش سه‌هزار نفری تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، همایش سه هزار نفری تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ چهارمین جلسه کارگروه تخصصی مشارکت‌های اجتماعی شورای اجتماعی کشور به ریاست اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در محل وزارت کشور برگزارشد.

کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در این جلسه گفت: این جلسه در راستای برنامه‌ریزی نهایی برای برگزاری همایش سراسری سازمان‌های مردم نهاد است که به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد‌شد.
وی گفت: مهم‌ترین نکته اهتمام به برپایی این همایش در چهلمین سالگرد انقلاب است که به دلیل پیوندی است که انقلاب اسلامی با مباحث اجتماعی کشور دارد و کارهایی که از ابتدای انقلاب در حوزه اجتماعی انجام شده است. در واقع در چهلمین سالگرد در تلاشیم در قالب گزارشی از همین رویکرد اجتماعی انقلاب به مردم ارائه شود و همچنین دستگاه‌های مسئول نظیر سازمان امور اجتماعی نیز دستاورهای انقلاب در این حوزه را احصاء کنند.
اکبری ادامه داد: کارهای تبیینی در زمینه انقلاب اسلامی مدنظر است که همه دستگاه‌ها با همین رویکردهای اجتماعی و خدمات اجتماعی در سطح کشور انجام دهند. کار تبیینی بر این اساس که انقلاب اسلامی خود بر پایه و اساس حوزه اجتماعی و با حضور همه اقشار مختلف جامعه شکل گرفته است.
معاون مشارکت‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت مردمی و اجتماعی بوده است، گفت: انقلاب‌های جهان هرکدام از زاویه خاصی بوده است. برخی انقلابات سیاسی، برخی اقتصادی و برخی دیگر بر اساس نیازهای کارگری ایجاد شده است در حالی که انقلاب اسلامی با حضور همه اقشار جامعه و در همه ساحت‌های مختلف اجتماعی رخ داده است و تغییرات اساسی را به وجود آورد که ساختار جدیدی را در جامعه به وجود آورد.
وی ادامه داد: این تغییرات در جامعه جهانی مشهود است و قانون اساسی کشور نیز بر مبنا و اندیشه انقلاب نوشته شده است که مبنای تصمیم‌گیری نظام است و یکی از نمادهای آن برگزاری انتخابات در سطوح مختلف با مشارکت حداکثری مردم بوده است. امروز باید دستاوردهای بزرگ انقلاب را به مردم نشان دهیم که یکی از مهمترین آنها همین مباحث اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی است.
اکبری در ادامه این نشست به تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها همین همایش بزرگ است که تحت عنوان همایش سه هزار نفره تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهدشد و علاوه بر این همایش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: از سایر برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ارائه دستاوردهای چهل ساله دستگاه‌های مختلف در حوزه اجتماعی در قالب‌های مختلف است.
معاون سازمان امور اجتماعی اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه اجتماعی نیز در حال تدوین چندجلد کتاب تبیینی و توصیفی در حوزه دستاوردهای اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی است.
اکبری با بیان اینکه این همایش از ابتدا به سازمان‌های مردم نهاد سپرده شده است، گفت: پیشبرد برنامه‌های این همایش نیز برعهده تعدادی از سمن‌ها بوده است و در ادامه نیز شبکه‌های سازمان‌های مردم نهاد در راستای هماهنگی سمن‌ها همکاری خواهند داشت تا پس از این همایش، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با شور و توانی مضاعف ادامه این برنامه‌ها و جشن‌ها را در استان‌های سراسر کشور برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه این همایش تبلوری از همه اقوام، گروه‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور خواهدبود، گفت: در این برنامه هر تشکل و سمن بخشی از کار را برعهده خواهدگرفت تا با تمام قدرت نمودی از مشارکت اجتماعی مردم به نمایش درآید.
 گفتنی است، در این نشست در خصوص کم و کیف حضور و فعالیت دستگاه‌های مختلف و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال زیرنظر آنها تصمیم‌گیری شد و نمایندگان دستگاه‌ها پیشنهادات خود را در جهت برگزاری هرچه باشکوه این همایش مطرح کردند.

انتهای پیام 

captcha