«جایزه فیروزه»؛ عرصه حمایت از کالای ایرانی با حضور استارتاپ‌ها
کد خبر: 3777950
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

«جایزه فیروزه»؛ عرصه حمایت از کالای ایرانی با حضور استارتاپ‌ها

گروه جامعه ــ چهارمین دوره نمایشگاه «جایزه فیروزه» با هدف حمایت از کالاهای فرهنگی ایرانی-اسلامی، از عصر امروز، چهارشنبه 12 دی‌ماه آغاز به کار می‌کند.

«جایزه فیروزه»؛ عرصه حمایت از کالای ایرانی با حضور استارتاپ‌هابه گزارش ایکنا؛ نشست خبری چهارمین دوره نمایشگاه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی با نام «جایزه فیروزه»، چهارشنبه 12 دی‌ماه در مرکز نمایشگاه‌های تخصصی تهران واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

علی فریدونی، مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد و دبیر چهارمین دوره «جایزه فیروزه» با بیان اینکه این نمایشگاه از 12 تا 16 دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی تهران دایر است، اظهار کرد: ارائه اسباب‌ بازی، لوازم‌التحریر، کالاهای فرهنگ‌محور خانواده، مقالات پژوهشی و استارتاپ‌های فرهنگی بخش‌های اصلی این نمایشگاه است که ارتقای عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی ساخت داخل و ارتباط‌ دادن موضوع اقتصاد فرهنگ به بدنه علمی و صنفی کشور را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزارکننده این نمایشگاه، یک شرکت خصوصی است و بار هزینه‌های آن از دوش دولت برداشته شده است، گفت: مجموعاً 100 غرفه در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند که 50 عدد آن به غرفه استارتاپ‌ها اختصاص دارد.

فریدونی در ادامه تأکید کرد: حمایت از کالای تولید داخل کشور، یکی از مباحث عام حوزه فرهنگ است و برای تحقق کامل آن، ورود وزارت ارشاد به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه لازم است همه دستگاه‌های کشور برای تحقق مصرف کالا داخلی اهتمام داشته باشند.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با اعلام این خبر که اختتامیه این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در هر کدام از رسته‌های ارائه اسباب‌ بازی، لوازم‌التحریر، کالاهای فرهنگ‌محور خانواده، مقالات پژوهشی و استارتاپ‌های فرهنگی، با نظر هیئت داوران، سه اثر برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان با اشاره به آمار آثار ارسالی به دبیرخانه نمایشگاه گفت: 2 هزار و 600 اثر در حوزه نوشت‌افزار، هزار و 700 اثر در حوزه اسباب بازی، 120 اثر در حوزه کالاهای فرهنگ‌محور خانواده، هزار و 241 پایان‌نامه، مقاله و کتاب و 111 استارتاپ فرهنگی در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسیدند که فرآیند داوری آن‌ها در مرحله اول، انجام شده است.

انتهای پیام

captcha