مجمع خیرین فرهنگساز شهر صدرا راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3777963
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

مجمع خیرین فرهنگساز شهر صدرا راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ـ شهردار شهر جدید صدرا با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی این شهر، از تلاش برای راه‌اندازی مجمع خیرین فرهنگساز در این شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا، عباس ملک‌زاده، شهردار صدرا با اشاره به اینکه شهر صدرا با داشتن عنوان شهر فرهنگی و کسب مقام نخست شهر خلاق کتاب ایران همواره به دنبال رونق اماکن فرهنگی و ترویج فرهنگ در تمام زمینه‌ها بوده است، گفت: در زمینه توسعه فرهنگی، شهروندان می‌توانند نقش مهم و سازنده‌ای داشته باشند و آنها هستند که فرهنگ شهر خود را می‌سازند.
وی با بیان اینکه قصد داریم با همکاری دیگر ادارات، بزرگان شهر و شهروندان مجمع خیرین فرهنگساز شهر صدرا را ایجاد کنیم، افزود: مردم هر شهری در کنار زیرساخت ه‌ای اولیه زندگی در شهر همچون جاده، خیابان، فضای سبز، پارک و دیگر نیازها به زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیاز بیشتری دارند، از این‌رو تصمیم به تشکیل مجمع خیرین فرهنگساز گرفته‌ایم تا با استفاده از ظرفیت خوب و بالای خیرین در شهر صدرا بتوانیم فرهنگ عمومی را در تمام زمینه‌ها همچون کتابخوانی، هنری، شهروندی، کمک به نیازمندان، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ایجاد سرای محلات، فرهنگسراها رونق بخشیم.
شهردار صدرا ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی و استفاده از ظرفیت خیرین در امر ترویج فرهنگ، مهم‌ترین مسئله‌ای است که این مجمع دنبال خواهد کرد و مهمترین كار این مجمع، فراهم كردن عرصه برای حضور و مشاركت خیرین و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه درخصوص اهمیت كار خیری است كه انجام می‌دهند.
ملک‌زاده اضافه كرد: شیراز و فارس از دیرباز در تمام عرصه‌ها اعم از پرداخت زکات و كمك به ایتام و نیازمندان همواره در صدر قرار داشته و دارد و امروز هم قدمی در مسیر فرهنگ‌سازی و شهرسازی در شهر صدرا برداشته شده كه استمرار آن موجب ارتقای جامعه و رشد آن خواهد شد.
وی با بیان اینكه مجمع خیرین فرهنگ‌ساز صدرا می‌تواند به‌عنوان نخستین مجمع خیرین این شهر نقش فراوانی در توسعه شهر داشته باشد، گفت: تجربه شهرهایی همچون شیراز نشان می‌دهد خیرین در هر زمینه‌ای که حضور داشته‌اند باعث رشد و توسعه شده‌اند، همانند خیرین مدرسه‌ساز، خیرین حوزه بهداشت و درمان، خیرین کتابخانه ساز و دیگر حوزه‌هایی که در استان فارس و کشور فعالیت مستمر و سازنده‌ای دارند و اثرات كار خیر ماندگار و جاودانه خواهد بود.
شهردار صدرا گفت: بی‌شک بدون مشارکت و حضور خیرین، توسعه و تأمین زیرساخت‌های شهری ممکن نخواهد بود و حضور آنها می‌تواند به روند توسعه این شتاب قابل توجهی بخشد از این رو خیرین می‌توانند با هر توان و هر توانایی که دارند در مجمع خیرین صدرا عضو شوند.
ملک‌زاده همچنین یادآور شد: نخستین همایش مجمع خیرین فرهنگساز شهر صدرا در اواخر دی‌ماه 97 در شهر صدرا برگزار خواهد شد و خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند آمادگی خود را برای حضور در این همایش با تماس به روابط عمومی شهرداری صدرا اعلام کنند.
انتهای پیام

captcha