بودجه پیشنهادی ستاد اقامه نماز با تأکیدات رهبری هم‌خوانی ندارد
کد خبر: 3778011
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز:

بودجه پیشنهادی ستاد اقامه نماز با تأکیدات رهبری هم‌خوانی ندارد

گروه جامعه ــ محمود مظفر با بیان اینکه بودجه پیشنهادی ستاد اقامه نماز برای سال 98 به نصف سال قبل کاهش یافته است، گفت: اگر ترویج اقامه نماز مهم نبود، مقام معظم رهبری، 27 سال پیاپی، مرتب به اجلاس سراسری نماز پیام نمی‌دادند.

بودجه پیشنهادی اقامه نماز با تأکیدات رهبری هم‌خوانی نداردمحمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره بودجه پیشنهادی ستاد اقامه نماز برای سال 98 اظهار کرد: اگر ترویج اقامه نماز مهم نبود، مقام معظم رهبری 27 سال مرتب پیام نمی‌دادند. پیام رهبر انقلاب، که رأس نظام هستند، همواره حاکی از تأثیر حجت‌الاسلام قرائتی در ترویج نماز و حمایت از اقدامات مؤثری بوده است که ستاد اقامه نماز در جامعه انجام می‌دهد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز افزود: زمانی که ستاد اقامه نماز وجود نداشت، به اندازه پنج انگشت یک دست، کتاب و محتوای تبلیغی ـ ترویجی برای نماز نبود، اما الان بیش از دو هزار و 500 عنوان کتاب و لوح فشرده درباره نماز برای محصلان، مبلغان و اقشار مختلف انتشار یافته است.

مظفر تصریح کرد: در گذشته، مبلغ و مدرس تخصصی نماز نداشتیم، اما الان حدود 400 نفر در مرکز تخصصی نماز قم و مشهد مبلغ تربیت می‌کنند، یا سالانه 300 هزار اعزام به مناطق مختلف داریم؛ از مناطق عشایری و روستایی گرفته تا نشست‌های دانشجویی و دانشگاهی. همچنین مردم با شکایات و پیام‌های خود مکرراً اظهار می‌کردند که برای اقامه نماز در راه‌های کشور تمهیدی اندیشیده نشده است. لذا نمازخانه‌های بین راهی تأسیس شد. همچنین نماز جماعت ادارات و نمازخانه‌ها اصلاح و بهینه شد. در حال حاضر، ستاد مثل یک 118 در کشور عمل می‌کند و آماده پاسخگویی به سؤالات مردم در زمینه نماز است. مردم هر جا مشکلی می‌بینند، آن را منتقل می‌کنند و ما مشکلات را حل می‌کنیم.

مظفر با بیان اینکه ستاد اقامه نماز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد که درباره امر اقامه نماز و لزوم سرمایه‌گذاری بر آن اهتمام ویژه‌ای بورزند، گفت: بنابر لایحه پیشنهادی دولت، بودجه ستاد اقامه نماز در سال جاری از حدود ۲۲ میلیارد تومان در سال 97 به ۱۲ میلیارد تومان در سال 98 کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که بودجه سالانه ستاد اقامه نماز مشخصاً صرف چه هزینه‌هایی می‌شود؟ گفت: تولید محتوای نماز در قالب‌های کتاب، صوتی و تصویری و همچنین تربیت و اعزام مبلغان نماز به سراسر کشور، انجام پژوهش در زمینه نماز و برگزاری اجلاس‌های استانی نماز از مهم‌ترین برنامه‌های سالانه ستاد اقامه نماز است.

انتهای پیام

captcha