توسعه کشت گل نرگس در گرو توجه به بازاریابی
کد خبر: 3778136
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

توسعه کشت گل نرگس در گرو توجه به بازاریابی

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: گر بتوانیم بازار فروش را شناسایی کنیم نتیجه بازار فروش بر توسعه کشت گل نرگس تاثیرگذار خواهد بود.

توسعه کشت گل نرگس در گرو توجه به بازاریابی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی، امروز 13 دی، در جشن استانی شکرگزاری برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف اظهار کرد: کشاورزی، یک بخش اقتصادی مهم و تاثیرگذار بوده و نیروی به حرکت درآورنده صنعت در بخش کشاورزی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از محصولات کشاورزی از خارج از ایران وارد می‌شد و به دست تمام اقشار جامعه نیز نمی‌رسید اما اکنون به همت و تلاش تولیدکنندگان بخش کشاورزی و به برکت انقلاب اسلامی، علی رغم شرایط سخت فعلی و خشکسالی‌، ۹۰ درصد نیاز غذایی توسط بخش کشاورزی کشور تامین می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون ایران اسلامی در بسیاری از محصولات کشاورزی خودکفا شده است، تصریح کرد: در این شرایط خشکسالی ۱۹ ساله، ۱۴ نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سطح ملی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند که برگ زرینی برای جامعه کشاورزی استان است.

قوسی با بیان اینکه نمونه شدن در سطح ملی کار آسانی نیست، افزود: نباید به بهانه خشکسالی و فشار بر سفره‌های آبی، تولید را تعطیل کنیم بلکه می‌توانیم تولیدات را با افزایش راندمان آبیاری، افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه گل نرگس محصولی استراتژیک و حساس برای استان است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، اظهار کرد: اطلاع رسانی یکی از برنامه‌ها است که در این راستا جشن برداشت گل نرگس نقش مهمی در معرفی این محصول دارد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یکی دیگر از برنامه‌ها را بازاریابی و فروش این محصول دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم بازار فروش را شناسایی کنیم نتیجه بازار فروش بر توسعه کشت گل نرگس تاثیرگذار خواهد بود.

قوسی با اشاره به اینکه باید به تمام مراحل زنجیره تولید توجه کنیم و فروش محصولات کشاورزی را مدنطر قرار دهیم، تصریح کرد: تعاونی‌های نرگس کار که نقش مهمی در بازاریابی دارند، باید حمایت شوند.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش، تحقیق و ترویج در مبحث گل نرگس کم کار شده است و در این راستا باید تحقیقاتی در سطح مراکز تحقیقات استان انجام شود تا بتوانیم دانش خود را در این زمینه افزایش دهیم.

رییس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: منابع مالی بحث دیگری است که در بحث گل نرگس باید به آن توجه کرد و در این راستا منابع مالی باید هدفمند به صنایع فرآوری گل نرگس اختصاص یابد.

قوسی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران، یادآور شد: سرمایه گذاران باید در بحث عطر و اسانس گیری گل نرگس وارد شوند و در این صورت حمایت خواهند شد تا موجبات ارزش افزوده این محصول فراهم شود‌.

انتهای پیام

captcha