توجه به محدودیت‌های منابع آب از ضرورت‌های یزد است
کد خبر: 3779423
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

توجه به محدودیت‌های منابع آب از ضرورت‌های یزد است

گروه سیاسی - استاندار یزد گفت: یکی از ضرورت‌های حال حاضر استان توجه به محدودیت های منابع آب است، کاهش شدید منابع آب قابل استفاده در استان، ما را وادار می‌کند تا بخش آب را به عنوان مسئله اصلی استان مقدم بر هر کار دیگری مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد دوشنبه شب، ۱۷ دی ماه‌ در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد با بیان اینکه با جدیت برنامه های خود برای توسعه استان را در چارچوب الگوی حکمرانی خوب دنبال می کنم، بیان کرد: ارتقای شاخص‌هایی ‌مانند مشارکت، مبارزه با فساد، شفافیت، کارآمدی، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و قانون مداری را در دستورکار قرار می دهم.
وی ادامه داد: ‌من یزد را استانی برخوردار از ظرفیت های بالا با مردمانی سخت‌کوش، ‌قانع و دیندار می‌دانم. یزد واژه‌ای در هم تنیده با فرهنگ و تمدن است اما جهت گیری برنامه های توسعه در طول ۲۵ سال گذشته ‌وجه اقتصادی و صنعتی آن را پررنگ کرده به گونه ای که امروز استان ما از یک سو با چالش ها و پیامدهای توسعه از جمله موضوع مهاجرت، آلودگی محیط زیست، کمبود آب و چالش‌های فرهنگی مواجه شده و از سوی دیگر نیاز به حرکت جدید و تحرک بیشتر برای پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع مشکلات در حوزه ها‌ی مختلف احساس می شود.
طالبی افزود: به باور من امروز ضرورت دارد تا ارزیابی، بازاندیشی و بازتعریف مسیر طی شده برای توسعه استان مورد توجه جدی نخبگان و مدیران قرار گیرد و براساس الزامات یا ضرورت‌های موجود راهبردهایی برای تبدیل وضعیت فعلی و رسیدن به چشم اندازی مطلوب ارائه شود. چشم اندازی که براساس آن استان یزد به استا‌نی امن، باثبات ثروت آفرین و الگویی برای حکمرانی خوب در کشور تبدیل شود.
استاندار یزد گفت: یکی از ضرورت‌های حال حاضر استان توجه به محدودیت های منابع آب است. کاهش شدید منابع آب قابل استفاده در استان، ما را وادار می کند تا بخش آب را به عنوان مسئله اصلی استان مقدم بر هر کار دیگری مورد توجه قرار دهیم. لذا در این رابطه تغییر الگوی مصرف در بخش کشاورزی و توقف توسعه صنایع ‌پرآبخواه، تأمین منابع آب پایدار برای استان و پیگیری طرح های موجود برای تامین آب را دنبال خواهم کرد.
وی ادامه داد: توجه جدی به حوزه اشتغال از ضرورت‌های دیگر استان است. متاسفانه طی چند سال گذشته علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته شاهد رشد نرخ بیکاری در استان یزد بودیم. در این خصوص با توجه به ترکیب نیروی انسانی عمدتا تحصیل کرده و فرصت‌های موجود و ویژگی‌های اقلیمی این استان تلاش خود را بر توسعه صنایع دانش محور و های تک، توسعه اقتصاد گردشگری و هدایت منابع دولتی و میدان دادن به سرمایه های خرد و کلان مردم برای رونق استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک متمرکز خواهم کرد.
طالبی افزود: رفع نابرابری های توسعه در استان نیز باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد، برای توازن جغرافیایی توسعه باید به ظرفیت همه شهرستان ها و ویژگی های اقلیمی و فرهنگی آنها توجه شده و برای هر شهرستان ماموریتی ویژه در روند توسعه تعریف شود.
استاندار یزد گفت: از سوی دیگر در بحث توسعه به لحاظ موضوعی نیز دچار نوعی عدم توازن هستیم، عدم توازنی که منجر به کم توجهی به مباحث فرهنگی و اجتماعی شده و برای جبران آن باید ارتقای دین باوری، افزایش مشارکت مدنی و اجتماعی، نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه ها و موسسات علمی و پارک های علم و فناوری، ارتقای نشاط اجتماعی، مدیریت مهاجرت با جدیت بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد.‌
وی ادامه داد: گفتمان سازی در بحث توسعه نیز مورد نیاز جدی است. درحال حاضر کشور ما شرایطی را تجربه می‌کند که نمی‌توان مشکلات کشور را در یک بعد معیشت، سیاست و یا فرهنگ محدود کرد. ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم که خاستگاه و نتایج درهم تنیده ای دارند. با این شرایط مدیریت چنین وضعیتی نیازمند یک الگوی چند وجهی برای برون‌رفت یا کاهش مشکلات است.
استاندار یزد گفت: بنا دارم با جدیت برنامه‌های خود برای توسعه استان یزد را در چارچوب الگوی حکمرانی خوب دنبال کنم و در دوران مسئولیتم ارتقای شاخص هایی چون مشارکت، مبارزه با فساد، شفافیت، کارآمدی، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و قانونمداری را در دستورکار قرار دهم و در ذیل آن ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی، مفاهمه و گفتگو میان نخبگان سیاسی و اجتماعی، توسعه دولت الکترونیک، شایسته گزینی در انتخاب مدیران و تقویت نظام اطلاع رسانی و تبلیغاتی دولت را با تأکید بیشتری دنبال کنم.
وی بیان کرد: بدیهی است مبنای ارزیابی من از همکارانم و مدیران استان، باورمندی به رعایت این شاخص هایی است که علاوه بر اثبات علمی و تجربی کارایی آنها کاملاً هم‌راستا با باورها، اعتقادات دینی و اخلاقی ما نیز ‌است.

انتهای پیام

captcha