کارگاه‌های مهارت‌افزایی در جوار خوابگاه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3779990
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

کارگاه‌های مهارت‌افزایی در جوار خوابگاه راه‌اندازی می‌شود

گروه دانشگاه ــ مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: به منظور آماده سازی دانشجویان در زمینه اشتغال و ورود به بازار کار 11 کارگاه مهارت افزایی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مجموعا 30 کارگاه را راه‌اندازی کنیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه دانشجویی برنامه‌های متنوعی را در سال تحصیلی جاری از جمله راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت افزایی دانشجویان در جوار خوابگاه را پیگیری کرده است. سرور رباط جزی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و شعار سال که بحث اقتصاد مقاومتی است، امسال طرحی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با پیگیری‌های ریاست دانشگاه به ثمر نشست که چند سالی روی آن متمرکز شده بودیم. عنوان این طرح «راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت افزایی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی» به منظور آماده سازی دانشجویان در زمینه اشتغال و برای ورود به بازار کار است که می‌توان از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور در دانشگاه به مواردی، چون بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور خودکفایی و اشتغال زایی، ایجاد بستر مناسب به منظور کسب تجربه دانشجویان برای بازار کار و کمک به دانشجویان به منظور بهبود وضعیت معیشتی دانست.

چشم انداز راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت افزایی؛ در جوار هر خوابگاه، یک کارگاه دانشجویی
رباط جزی با ابراز امیدواری از دریافت مجوز ۱۱ کارگاه توسط شورای حمایت و نیز راه‌اندازی مجموعا ۳۰ کارگاه تا پایان سال ۹۷ ادامه داد: این طرح در سال جاری عملیاتی شده و بر اساس آن تعداد ۱۱ کارگاه در بهمن‌ماه با موضوعات متنوع در سه گروه فنی و مهندسی، هنر و کشاورزی با مشارکت صندوق رفاه دانشجویی و مجوز شورای حمایت افتتاح می‌شوند و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی تعداد این کارگاه‌ها به ۳۰ کارگاه افزایش یابد.

وی با اشاره به عناوین کارگاه‌های این دانشگاه در جوار خوابگاه گفت: کارگاه تولید فرش، تابلو فرش و گبه و تولید گلاب و گل محمدی در ۲ سال گذشته افتتاح شده و به‌طور فعال دانشجویان در این کارگاه‌ها مشغول کار بوده‌اند که با عنایت به تجربه موفق مذکور در نظر داریم برای مراکز واجد شرایط متقاضی نسبت به ایجاد تسهیلات و حمایت از آن‌ها این موضوع بسط و گسترش یابد و از نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از آن‌ها و دریافت تسهیلات تلاش داریم.

بهمن‌ماه؛ فاز اول افتتاح ۱۱ کارگاه 
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره مجوز‌های صادر شده برای راه‌اندازی کارگاه‌ها گفت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده ما بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق رفاه دانشجویان مقرر شد با در نظر داشتن قابلیت‌های بومی هر منطقه، ۳۰ کارگاه کار دانشجویی در جوار خوابگاه راه‌اندازی شود که در مرحله اول مجوز ۱۱ کارگاه شامل ۵ مرکز دختران شیراز، سبزوار، تبریز، شاهرود و سنندج و ۶ مرکز پسران چمران کرمان، قاضی طباطبایی ارومیه، انقلاب اسلامی تهران، شهید صدوقی یزد، کرمانشاه و گلپایگان صادر شده است.
 
کمک 100 میلیون تومانی صندوق رفاه برای هر کارگاه
وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان برای راه‌اندازی هر کارگاه مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی دو مرحله اعطا می‌کند که ۵۰ درصد در زمان راه‌اندازی و ۵۰ درصد پس از شروع و پیشرفت کار اختصاص می‌یابد.

کارگاه‌های در انتظار مجوز
رباط جزی در پایان گفت: امیدواریم به زودی ۳ کارگاه سرامیک میبد، ملزومات فلزی خوابگاه قائن و آبیاری قطره‌ای برای تولید محصولات کشاورزی سمنگان ویژه پسران و ۳ کارگاه ظروف میناکاری نجف آباد، فرش گنبد کاووس، تولید میوه خشک و صیفی‌جات خشک نیشابور ویژه دختران که در انتظار مجوز هستند صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha