برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می‌گیرد
کد خبر: 3780489
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می‌گیرد

گروه اجتماعی - سرپرست پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود دو سامانه بارشی طی هفته جاری به این استان خبر داد.

برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می‌گیرد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، ولی بهره‌مند، سرپرست پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 22 دی‌ماه اظهار کرد: در این هفته یک سامانه بارشی از عصر روز یکشنبه، 23 دی‌ماه تا بعداز ظهر روز سه‌شنبه، 25 دی‌ماه بر جو استان حاکم می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط استان از جمله زیلایی، آبمورد لوداب، دیشموک، مارگون، دمچنار، چیتاب و سپیدار بارش سنگین برف داشته باشیم و همچنین در قلعه رئیسی و قلعه دختر بارش شدید باران خواهیم داشت.
سرپرست پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سامانه بارشی دوم از بعداز ظهر روز چهارشنبه، 26 دی‌ماه وارد استان می‌شود و تا عصر روز پنجشنبه، 27 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
بهره‌مند تصریح کرد: در صورتی که تغییرات در نقشه‌های هواشناسی ایجاد نشود از صبح روز پنجشنبه، 27 دی‌ماه تا بعداز ظهر این روز بارش برف در سطح شهر یاسوج پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه طی این دو سامانه، بارش‌های خوب برف و باران در استان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: بنابراین اختلال در تردد جاده‌ای و آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش دید افقی در معابر درون شهری و برون شهری دور از انتظار نخواهد بود.
سرپرست پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی ورود این دو سامانه بارشی به جو استان شاهد کاهش محسوس دما بخصوص از روز جمعه، 28 دی‌ماه خواهیم بود که توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم از سوی هم استان‌های عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به‌کار گرفته شود.
بهره‌مند با بیان اینکه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با 17 درجه سانتیگراد طی 24 ساعت گذشته گرمترین و یاسوج با منفی 4 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بودند، اضافه کرد: دمای سی‌سخت منفی 3 درجه سانتیگراد، دهدشت منفی یک درجه سانتیگراد، دوگنبدان یک درجه سانتیگراد بالای صفر، و لیکک 5 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
انتهای پیام

captcha