بهره‌مندی 100 هزار نفر از مزایا و وجوهات زكات در فارس/ كسب رتبه نخست كشور
کد خبر: 3780969
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
جعفری خبر داد:

بهره‌مندی 100 هزار نفر از مزایا و وجوهات زكات در فارس/ كسب رتبه نخست كشور

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اجرایی زكات استان فارس گفت: در ابتدای سال جاری، بیش از 106 هزار نفر در فارس از مزایا و وجوهات زكات جمع‌آوری شده در این استان توانسته‌اند استفاده كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اكبر جعفری، رئیس اداره اجرایی زكات استان فارس بعدازظهر امروز، 23 دی‌ماه در دومين جلسه شورای زكات اين استان در سال جاری با بیان اینكه در 9 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 106 هزار نفر در استان فارس از مزایا و وجوهات زكات توانسته‌اند استفاده كنند، گفت: 73 درصد مبلغ زكات جمع‌آوری شده را در بحث محرومان اختصاص دادیم و مابقی را در اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر احداث مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، خانه‌های عالم، كتابخانه و غیره هزینه كردیم.
وی اظهار كرد: استان فارس طی دو سال گذشته و همچنین 9 ماهه ابتدای سال جاری حائز رتبه نخست كشور در بحث جمع‌آوری زكات شده است.
جعفری این موفقیت را مرهون همكاری تمام مسئولان و دستگاه‌ها دانست و افزود: بحمد الهی در استان فارس با هدایت‌های انجام شده و ضرورت‌هایی كه درك شده است، توانستیم این رتبه را كسب كنیم.
رئیس اداره اجرایی زكات استان فارس به ارائه آماری در خصوص زكات پرداخت و گفت: طی 9 ماهه ابتدای سال جاری 32 میلیارد و 500 میلیون تومان زكات جمع‌آوری شد كه 9 میلیارد و 900 میلیون تومان آن زكات واجب، 9 میلیارد و 800 میلیون تومان زكات مستحب و مابقی آن زكات فطریه است.
وی با بیان اینكه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، جمع‌آوری زكات در استان فارس دارای رشد 40 درصدی بوده است، گفت: زكات در مصارف مختلفی نظیر معیشت، تأمین جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان، مسكن و غیره هزینه شده است.
جعفری یادآور شد: در 9 ماه اول سال جاری در كل كشور 411 میلیارد تومان زكات جمع‌آوری شده است كه مردم استان فارس 8 درصد از این مبلغ را پرداخت كرده است.
وی اظهار كرد: میزان تحقق زكات در زكات واجب نسبت به سال گذشته رشد نداشته است، در زكات مستحب 132 درصد رشد و در زكات فطریه و كفارات 42 درصد رشد داشته است.
رئیس اداره اجرایی زكات فارس ادامه داد: همچنین بیشترین مبلغ زكات جمع‌آوری شده مربوط به شیراز با مبلغ 5 میلیارد و 500 تومان، مرودشت با مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان و كازرون با مبلغ 2 میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام

captcha