ثبت‌نام ۱۵۱ هزار دانش‌آموز فارس در طرح حفظ قرآن/ اردیبهشت ۹۸؛ زمان آزمون
کد خبر: 3781200
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

ثبت‌نام ۱۵۱ هزار دانش‌آموز فارس در طرح حفظ قرآن/ اردیبهشت ۹۸؛ زمان آزمون

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ یا بشارت (۱۴۵۲) در این اداره‌کل از ثبت‌نام ۱۵۱ هزار و ۵۶۲ نفر تاکنون در این طرح خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، لیلا رشیدی، سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 24 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال آموزش و پرورش به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم ورود كرده است.
وی افزود: قرار بر این شده است كه آموزش و پرورش آزمون طرح بشارت (1452) كه شامل حفظ جزء 30 قرآن كریم است، را در قالب آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم اجرا كند.

برگزاری آزمون تنها به‌صورت شفاهی
رشیدی با بیان اینكه ثبت‌نام در این آزمون از تاریخ 15 آذرماه امسال آغاز شده است، گفت: آزمون دانش‌آموزان و فرهنگیان در این رشته در اردیبهشت‌ماه سال آینده و تنها به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.
سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه علاقه‌مندان در سایت همگام برای این آزمون ثبت‌نام می‌كنند، گفت: 837 هزار و 73 نفر دانش‌آموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد تا صبح امروز 151 هزار و 562 نفر در این آزمون ثبت‌نام كرده‌اند.

مشاركت 18 درصدی دانش‌آموزان در طرح حفظ قرآن
وی اظهار كرد: ‌چشم‌انداز وزارت آموزش و پرورش در این طرح در هر استان 10 درصد از جمعیت دانش‌آموزان بود كه در استان فارس تاكنون 18 و 11 صدم درصد در این آزمون ثبت‌نام كرده‌اند.
رشیدی با یادآوری اینكه آموزش و پرورش در طول سال برنامه‌های قرآنی متنوعی اجرا می‌كند، گفت: به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور، اجرای طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن كریم در دستور كار آموزش و پرورش قرار گرفت.

فعالیت 77 دارالقرآن در فارس
سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از فعالیت 77 دارالقرآن در آموزش و پروش فارس خبر داد و گفت: آزمون‌های شفاهی حفظ جزء 30 دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مراكز اجرا خواهند شد.
وی، یكی از برنامه‌های قرآنی را اجرای مسابقات قرآن دانش‌آموزان عنوان كرد و گفت: این مسابقات چند سالی است كه با همكاری سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha