انتخاب «عاملی» نشان‌گر بالنده‌ترشدن مدیریت‌های نظام است
کد خبر: 3781639
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
مخبر دزفولی:

انتخاب «عاملی» نشان‌گر بالنده‌ترشدن مدیریت‌های نظام است

گروه جامعه ــ محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: انتخاب حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشان می‌دهد که مدیریت‌های نظام روز به روز در حال بالنده‌ترشدن است.

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا مخبردزفولی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز سه‌شنبه 25 دی‌ماه در مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: چیزی ندارم جز اینکه بگویم: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»(بقرة، 106)، خدا را شاکر هستم که تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصداق «نأت بخیر» شد و شخصیتی بر سر کار آمد که می‌تواند نقائص فعلی را برطرف و پیشرفتی جهش‌زا ایجاد کند.

انتخاب «عاملی» نشان‌گر بالنده‌ترشدن مدیریت‌های نظام است

 

وی در ادامه افزود: انتخاب دکتر سیدسعیدرضا عاملی به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشان می‌دهد که مدیریت‌های نظام روز به روز در حال بالنده‌ترشدن است. یکی از امتیازات ایشان بر من، این است که علاوه بر تدریس در دانشگاه تهران، خاستگاه حوزوی دارند.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر کاری تاکنون انجام شده است، حاصل لطف و همت دانشمندان و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی است که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر در جلسه حضور دارند. اگر قرار باشد درباره مسائل علمی و فرهنگی کشور سخنی گفته شود، حتماً این بزرگواران باید سخن بگویند. شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدبیر امام(ره) در نظام کلان کشور تعبیه شد تا نسبت علم و فرهنگ با انقلاب اسلامی، جداناشدنی باشد.

مخبر دزفولی یادآور شد: دانشگاهی که از حکومت سابق تحویل گرفتیم، محل تولید علم نبود. در روزهای نخستین پس از انقلاب نیز اتاق‌های بسیاری از دانشگاه‌ها به اسلحه‌خانه بعضی جریانات سیاسی تبدیل شده بود، حتی بعضی از آن جریان‌ها اصلاً سابقه‌ای در مبارزه انقلابی نداشتند، اما اتاق‌هایی را اشغال کرده بودند. به برکت تلاش دانشمندان، همت همه دولت‌ها و در رأس همه به برکت عنایت ویژه مقام معظم رهبری، امروز توانسته‌ایم به توفیق‌های بزرگی در زمینه علمی و فرهنگی دست یابیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی با همه فراز و نشیب‌ها، کامیابی‌ها و ناکامی‌هایی که همه دولت‌ها در آن سهیم بوده‌اند، سعی کرده است در زمینه رشد علمی و فرهنگی کشور نقش بسزایی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: امروز 2 درصد تولید علم دنیا را در اختیار داریم، این موضوع را شوخی نگیریم و توجه داشته باشیم که این تولید علمی فقط در زمینه مقاله نبوده است، بلکه در میدان عمل توانسته‌ایم توان هسته‌ای، پزشکی و ... را به اثبات برسانیم. این توفقیات در شرایطی به دست آمده است که ما در دنیا کم دشمن نداشته‌ایم و همین امروز هم خیلی‌ها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی بماند. نقطه اتکاء و قدرت‌آفرین برای نظام، مغزهای متفکری هستند که بعد از انقلاب ظهور کردند.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به نصایحی از امیرالمومنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) درباره تقوا و سپردن سررشته امور به خداوند اظهار کرد: از اعتمادی که مقام معظم رهبری در این سال‌های طولانی به بنده مبذول فرمودند، صمیمانه سپاس‌گزارم. ما در راه علمی، به این تجربه رسیدیم که اگر دلبستگی همگان پیشرفت انقلاب و ایران باشد، خط و خطوط سیاسی رنگ می‌بازند.

انتهای پیام

captcha