ارائه خدمت به زوار ایرانی در سوریه مشروط به آغاز اعزام رسمی زوار است
کد خبر: 3781742
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
حلی‌ساز:

ارائه خدمت به زوار ایرانی در سوریه مشروط به آغاز اعزام رسمی زوار است

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی در سوریه را منوط به شروع رسمی فرآینده اعزام زائر به سوریه دانست.

ارائه خدمت به زوار ایرانی در سوریه منوط به آغاز اعزام رسمی زوار است/ فراخوان ثبت نام پزشکان برای حج 98محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به امکان حمایت از زائران ایرانی در سوریه اظهار کرد: این کار منوط به این است که نخست یک گروه در دمشق مستقر شده و وضعیت را بررسی کند، سپس اعزام زائر به سوریه به صورت رسمی دوباره آغاز شود، در چنین شرایطی ما نیز می‌توانیم خدمات پزشکی را دوباره انجام دهیم و این آمادگی کاملا وجود دارد.
 
وی همچنین در رابطه با افزایش ارائه خدمات به زوار عتبات عالیات نیز چنین گفت: فعلا میزان ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زوار عتبات به همان میزان سال‌های گذشته است اما در تلاش هستیم تا کیفیت ارائه خدمات را ارتقاء دهیم.

حلی‌ساز ادامه داد: ما سعی داریم که بیماران در عتبات عالیات خدمات لازم را توسط پزشکان و کادر درمانی مرکز پزشکی دریافت کنند، در غیر این صورت این افراد با همکاری جمعیت هلال‌احمر مستقر در آنجا به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های عراق ارجاع داده می‌شوند.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تأکید کرد: ما باید کاری کنیم که خدمات راحت و سهل‌الوصول‌تر باشد، در حال حاضر هم سعی کردیم از هیچ خدمتی فروگذار نکنیم.
 
وی بیان کرد: ما خدمات پزشکی در اربعین را آسیب‌شناسی کرده و با جمع‌بندی این آسیب‌ها در تلاشیم که برای سال آینده ضعف‌های موجود را برطرف کرده و نقاط مثبت را تقویت کنیم، از جمله نکاتی را که مد نظر قرار داده‌ایم اعزام نیرو، ترکیب مراکز درمانی، انتخاب عمود‌ها و همکاری و ارتباط با موکب‌هایی که حضور دارند است، همه این‌ موارد، بحث‌هایی دارند که باید تسهیل شوند.
 
وی در رابطه با حج ۹۸ نیز تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت فراخوان ثبت‌نام پزشکان اعزامی حج ۹۸ را منتشر کرده و از ماه‌های پایانی سال ۹۷ این کار را آغاز کرده تا برای زمان حج در سال ۹۸ دچار تأخیر نشویم.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در پایان یادآور شد: تعداد کادر‌های درمانی امسال تفاوت چندانی با سال‌های گذشته نداشته و همچنان به همان میزان است.

انتهای پیام
captcha