برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3781790
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در استان خبر داد و گفت: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت به‌شمار می‌رود.

برگزاری بیست‌ و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در آذربایجان غربی

شهرام خادم‌وطن، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه بیست‌ و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد قرآنی وزارت بهداشت بوده و در راستای فرهنگ‌سازی و جذب اساتید، کارمندان و بخصوص دانشجویان علوم پزشکی در بحث قرآن و عترت برگزار می‌‌شود.
وی افزود: بیست و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت در سه بخش ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان خواهد بود و مهلت ثبت‌نام نیز تا 15 بهمن‌ماه تعیین شده بود که تا پایان سال جاری تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.
خادم‌وطن با اشاره به اینکه بودجه لازم برای برگزاری این جشنواره تامین شده است، بیان کرد: در راستای جذب حداکثری افراد، بودجه لازم تامین شده و نسبت به سال گذشته نیز از رشد خوبی برخوردار بوده و تاکنون بیش از 200 نفر از دانشجویان ثبت‌نام کرده‌‌اند.
وی تصریح کرد: این جشنواره در 7 بخش و 44 رشته برگزار خواهد شد که آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فن‌آوری، ادبی، هنری و تیمی از جمله بخش‌های این مسابقه به‌شمار می‌روند که سه بخش پژوهشی، فن‌آوری و ادبی در مرحله کشوری داوری خواهند شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش آوایی این جشنواره شامل 15 رشته است، ادامه داد: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره نباء تا پایان سوره فجر با ترجمه، حفظ 1 جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح در این بخش جای دارند.
وی با اشاره به اینکه در بخش معارف قرآنی 9 رشته وجود دارد، یادآور شد: آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی قرآنی نیز رشته‌های بخش معارف قرآنی هستند.
خادم‌وطن بیان کرد: بخش پژوهشی نیز با 4 رشته مقاله‌نویسی، تألیف کتاب، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب، بخش فن‌آوری شامل 2 رشته تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی قرآنی، بخش ادبی شامل 4 رشته شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی بوده و بخش هنری نیز شامل 9 رشته خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، عکاسی، معرق و منبت، طراحی پوستر، نمایش و پی‌‌‌نما است و بخش تیمی شامل 1 بخش مسابقات تیمی خواهد بود.
وی اظهار کرد: بعد از برگزاری مرحله استانی این جشنواره، برگزیدگان به مرحله کشوری در همدان راه خواهند یافت، دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، سال گذشته یکی از دانشگاه‌های برتر از نظر تعداد مقام در این مسابقات در شمال‌غرب کشور بود و 7 مقام برتر را به دست آورد و امسال نیز برای حرکت روبه‌جلو نیاز است که همت بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha