حقیقت انقلاب اسلامی عمل به قیام‌ لله است/ لزوم ترویج فرهنگ مطالبه‌گری
کد خبر: 3781864
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
حریزاوی:‌

حقیقت انقلاب اسلامی عمل به قیام‌ لله است/ لزوم ترویج فرهنگ مطالبه‌گری

گروه اجتماعی ـ معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با یادآوری آیه ۴۶ سوره سبأ گفت: عصاره قرآن قیام لله است و حقیقت انقلاب اسلامی نیز عمل به این دو کلمه است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حریزاوی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی كشور امروز، 26 دی‌ماه در همایش «طلایه‌داران فاطمی و انقلاب اسلامی» كه به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد، به تبیین مهم‌ترین راهبردهای انقلاب اسلامی در سال چهلم پرداخت و گفت: چهل سال است كه انقلاب اسلامی از یك قیام صحبت می‌كند و این قیام به 40 سالگی رسیده است.
وی با اشاره به آیه 46 سوره سبأ «... تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ ... براى خدا به پا خیزید...» گفت: امام راحل فرمودند عصاره قرآن در قرآن و دو كلمه قیام لله است؛ حقیقت انقلاب اسلامی نیز عمل به این دو كلمه بود.

لزوم مبارزه جدی با اختلاسگران
حریزاوی با طرح این سؤال كه قیامی كه به 40 سالگی رسیده چه چیزی را پشت سر گذاشته است و چه مسیری را پیش‌رو دارد، گفت: كارآمدی این انقلاب آن است كه توانست جلوی غارت بیت‌المال مسلمین را تا حدود زیادی بگیرد كه البته هنوز حفره‌های اختلاسی وجود دارند و باید هرچه زودتر قلع و قمع شوند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی كشور یادآور شد: تمام درآمد نفتی ایران در سال‌های 56 و 57 به حساب شخصی محمدرضا شاه واریز شد و یك ریال به حساب ملت نرفت و در آن زمان وزیر نفت در مصاحبه‌ای اعلام كرده بود كه نمی‌داند میزان استخراج نفت در كشورمان در طول روز چه مقدار است و این نشان می‌دهد كه چقدر تاراج در كشور ما صورت می‌گرفت.
وی به شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: در این شعار امید به آینده كمی ابهام دارد كه باید به خوبی توضیح داده شود.

3 راهبرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی
حریزاوی با بیان اینكه در این مرحله با 3 راهبرد می‌خواهیم به سمت آینده و دهه‌های 50 و 60 سالگی انقلاب حركت كنیم، گفت:‌ نخست تقویت مبانی قیام لله است؛ باید جامعه خود را به وظایف و انتظاراتی كه از آنان می‌رود آشنا كنیم؛ قومی كه قیام كرده چه وظایف دارد و انتظارات از او چیست.
وی با بیان اینكه قیام در اسلام اقسامی دارد؛ شامل قیام فكری، فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و غیره گفت: جهاد نیز همین است جهاد اكبر، اصغر و كبیر؛ جهاد فرهنگی بخشی از جهاد اصغر و بخشی از جهاد كبیر است و جهاد هنری نیز همین‌طور است و ما هم اكنون در حال جهاد فرهنگی، هنری و اقتصادی هستیم.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی كشور با تأكید بر اینكه ما در حال جنگ كبیر هستیم، گفت: حرف اول، تقویت اراده و باور و اندیشه قیام است و در این زمینه باید جامعه‌شناسی یاد بگیریم.
وی یادآور شد: امروز جنگ روایت‌ها داریم و هر كسی تلاش می‌كند تا روایت‌ها را هر طوری كه می‌خواهد تبیین كند لذا ما نیز باید انقلاب اسلامی را تبیین كنیم.

تلاش دشمن برای ناامیدی مردم از سه قوه
حریزاوی راهبرد دوم برای چهل سالگی انقلاب را راهبرد اسلام نظام معاصر دانست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن وقت می‌گذارد و هزینه می‌كند تا نظام حسابگری ملت ایران را عوض كند و به مردم بگویند كه این دولت و نظام و قوه قضائیه كارآیی ندارد و از 3 قوه ناامید شوند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی كشور گفت: اگر یك نماینده بد و بیراه گفت باید تنبیه شود و اگر كسی اختلاس كرد باید با او برخورد شود و باید با اختلاس مبارزه جدی شود.
وی بیان كرد: دشمن تلاش می‌كند تا به مردم بگویند كه 3 قوه به درد نمی‌خورند؛ به مسئولان بگویند این مردم قدردان نیستند و به روحانیان نیز بگویند مردم دینشان را از دست داده‌اند.

افزایش نرخ دینداری مردم
حریزاوی با یادآوری اینكه سازمان موظف است كه سالانه نرخ دینداری مردم را اعلام كند، گفت: نرخ دینداری در كشور ما در 50 سال گذشته نه تنها كاهش نیافته بلكه افزایش هم داشته است؛ كاهش نرخ دینداری در جها 5 درصد است و در ایران نصف این رقم است.
وی، افزایش نرخ دینداری مردم ایران را از رویش‌های انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری درباره جنگ فرهنگ واژه‌های مختلفی نظیر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ رسانه‌ای فضای مجازی و غیره به كار بردند چرا كه ما واقعاً درگیر جنگ مجازی هستیم.

فتح‌الفتوح انقلاب تربیت جوانان انقلابی است
حریزاوی با یادآوری اینكه جنگ فرهنگی از دهه 70 آغاز شد، گفت: مقام معظم رهبری 3 دلیل آوردند كه ما در این جنگ پیروز شدیم؛ یكی مدافعان حرم دهه هفتادی است و در واقع فتح‌الفتوح انقلاب شهر و دیار نیست بلكه تربیت جوانان پای كار انقلاب است.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی كشور دلیل دوم را راهیان‌نور و دلیل سوم را پدیده اعتكاف و استقبال گسترده از این مراسم دانست و گفت: اكنون اعتكاف هر ساله با استقبال بسیار زیادی از سوی جوانان مواجه است.
وی یادآور شد: زمانی كه یك فرد نادان و نفوذی دانسته یا نادانسته می‌گوید مردم بی‌دین شده‌اند و آن‌ها را رها كنید، در حقیقت می‌خواهد نظام محاسبه ملت ایران را عوض كند.

با ابزار فرهنگی مبارزه كنیم
حریزاوی با بیان اینكه مقام معظم رهبری فرمودند نرخ‌ دینداری جوانان حتی بی‌حجاب‌ها هم بالاست و باید راه آن را پیدا كنیم، گفت: برای مقابله با جبهه باطل باید روش آنان را به كار بگیریم به عنوان مثال می‌توان بر روی موسیقی و سرودهای انقلابی سرمایه‌گذاری كرد لذا باید با ابزار فرهنگی مبارزه كنیم.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی كشور راهبرد سوم صبر فعال دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دو نوع صبر منفعل و فعال داریم؛ قرآن از ما صبر فعال می‌خواهد؛ صبر فعال آن صبری است كه به همراه مطالبه‌گری و حركت است و صبر منفعل همراه با نق زدن است.

لزوم ترویج فرهنگ مطالبه‌گری در میان مردم
وی با تأكید بر اینكه ما موظفیم كه فرهنگ مطالبه‌گری در چارچوب نظام اسلامی را در میان مردم ایجاد كنیم، گفت: این وفاقی كه در برای 40 سالگی انقلاب اسلامی صورت گرفته پیش‌زمینه‌ای برای حضور تمدنی در قرن‌های آینده است.
انتهای پیام

captcha