خدمات کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزایش یافته است
کد خبر: 3782286
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

خدمات کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزایش یافته است

گروه فرهنگی ـ مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: خدمات کتابخانه‌های عمومی برای قشر‌های مختلف در سال‌های اخیر به صورت گسترده افزایش یافته است و موجب استقبال روزافزون علاقه‌مندان به مطالعه جهت استفاده از این خدمات شده است.

خدمات کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزایش یافته استرباب عزیز خانی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل‌ در گفت‌وگو با  ایکنا از اردبیل، گفت: توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی برای قشر‌های مختلف در سال‌های اخیر به صورت گسترده افزایش یافته است و توسعه ارائه خدمات موجب استقبال روز‌افزون علاقه‌مندان به مطالعه جهت استفاده از خدمات کتابخانه‌ها شده است.
مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه درخواست‌های متعددی برای افزایش ساعات کاری کتابخانه‌های عمومی ارائه شده بود، افزود: به منظور پاسخگوئی به نیاز‌های مراجعان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی مجوز‌های مورد نیاز از نهاد‌های ذیربط اخذ شد.
عزیزخانی خاطر‌نشان کرد: بخش عمده‌ای از کتابخانه‌های عمومی در سطح استان در دو شیفت کاری خدمات ارائه می‌دهند و کتابخانه‌های مرکزی استان و کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل در روز‌های جمعه و تعطیلات نیز در خدمت اعضای کتابخانه است.
عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کتابخانه‌های مرکزی و مطهری اردبیل علاوه بر روز‌های تعطیل در روز‌های کاری نیز از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۳ شب خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این کتابخانه‌ها با استقبال قابل توجه اعضا روبه‌روست و نیاز است از ظرفیت سایر نهاد‌های فرهنگی که خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند نیز استفاده شود.
وی احداث قرائت خانه در محلات را جهت استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان ضروری دانست و خاطر‌نشان کرد: احداث قرائت خانه در شهر‌ها برعهده شهرداری هاست و نیاز است شهردای‌ها در این خصوص اهتمام کنند.
عزیزخانی با اشاره به فعالیت ۷۷ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان افزود: بخش خصوصی می‌تواند با راه‌اندازی کتابخانه‌های غیر‌انتفاعی در توسعه فضا‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای سهیم باشد.
مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی در ادامه با اشاره به توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای در سال‌های اخیر خاط‌رنشان کرد: برنامه ریز‌های لازم برای ایجاد کتابخانه‌های محلات و همچنین ساخت کتابخانه در روستا‌های پرجمعیت در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام

captcha