پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون‌ها بدون مشکل در تلفیق مطرح می‌شود/ حجم بالای پیشنهادات هزینه‌ای
کد خبر: 3782856
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
فاطمه ذوالقدر:

پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون‌ها بدون مشکل در تلفیق مطرح می‌شود/ حجم بالای پیشنهادات هزینه‌ای

گروه اقتصاد ــ عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار کرد: در حال بررسی تبصره‌های درآمدی هستیم و کمیسیون‌ها هم پیشنهادات خود را به ترتیب ارائه داده‌اند. در واقع تاکنون هیچ مشکلی در بخش درآمدها برای طرح پیشنهادات وجود نداشته است.

پیشنهادات بودجه‌ای کمیسیون‌ها بدون مشکل در تلفیق مطرح می‌شود/ حجم بالای پیشنهادات

این روزها کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی جلسات خود را در دو شیفت صبح و عصر برای بررسی بودجه سال 1398 کل کشور برگزار می‌کند. یکی از اتفاقاتی که معمولاً در سال‌های قبل در حین بررسی لایحه بودجه رخ می‌داد این بوده است که پیشنهادات کمیسیون‌ها یا به کلی رد شده یا تعداد اندکی از آنها به تصویب رسیده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که کمیسیون تلفیق برای سال جاری چه رویه‌ای را در مورد پیشنهادات کمیسیون‌ها در پیش خواهد گرفت.

مشکلی در بخش درآمدی وجود ندارد

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در این‌باره اظهار کرد: در سال جاری که فعلاً برای مطرح شدن پیشنهادات کمیسیون‌ها مشکلی وجود نداشته و پیشنهاداتی را که برای آن‌ها مهم‌تر است و رقم بالاتری دارد مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تبصره‌های درآمدی را یکی پس از دیگری قرائت کردیم و کمیسیون‌ها هم پیشنهادات خود را به ترتیب ارائه دادند. در واقع تاکنون هیچ مشکلی در بخش درآمدها وجود نداشته است.

حجم بالای پیشنهادات هزینه‌ای

ذوالقدر اظهار کرد: در بخش هزینه‌ها هم با توجه به اینکه حجم آنها زیاد است. قطعاً این فرصت وجود ندارد که همه پیشنهادات و مصوبات مطرح شود. بنابراین باید کمیسیون‌ها پیشنهادات خود را اولویت‌بندی کنند و آن پیشنهاداتی که اولویت مهم‌تری دارند و قشر بیشتری را شامل می‌شوند در کمیسیون تلفیق مطرح کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته هیئت‌رئیسه کمیسیون زمانی را اختصاص می‌دهد که مخصوصاً پیشنهاداتی که کمیسیونی است مطرح شوند و فقط شاید در مورد پیشنهادات شخصی محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وضعیت تصویب پیشنهادات از سال‌های قبل بهتر است

همچنین عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل رد شدن پیشنهادات کمیسیون‌ها اظهار کرد: اتفاقاً معتقدم تعداد زیادی رد نمی‌شود، بلکه بسیاری از آنها هم قبول می‌شود. البته تاکنون آماری در دست نداریم، اما تعداد پیشنهاداتی که امسال در کمیسیون تلفیق قبول شده‌اند از سال قبل بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: حتی بسیاری از پیشنهاداتی که در کمیسیون تلفیق رد می‌شود تقاضای تجدیدنظر در مورد آنها می‌شود و گاه رأی می‌آورند. لذا امسال وضعیت از سال‌های قبل بهتر است.

انتهای پیام

 

captcha