انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ اهم وظایف مسئولین
کد خبر: 3783278
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ اهم وظایف مسئولین

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست روابط عمومی فرمانداری ویژه ری گفت: انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌هاست؛ مدیران روابط عمومی در تعامل با رسانه‌ها به تحقق شعار و اهداف مسئولان ارشد بیشتر نزدیک خواهند شد.

انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ اهم وظایف مسئولین

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جواد زنگنه، سرپرست روابط عمومی فرمانداری ویژه ری دیروز، اول بهمن در حاشیه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های این شهرستان بیان کرد: در این جلسه ضمن انتخابات شورای هیئت رئیسه، خزانه‌دار و بازرس شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها، خط و مشی‌ها و اقدامات دهه فجر را با توجه به آستانه قرارگیری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی طبق ابلاغ سیاست‌های فرادستی و مسئولین داشتیم.
زنگنه با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها، ادارات و دستگاه‌ها در تحقق اهداف سازمانی بی‌تأثیر نیست، افزود: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر چهلمین سالگرد انقلاب مدیران روابط عمومی باید بکوشند دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های متبوع را با نشر اخبار درست، اطلاع‌رسانی کرده و به اهداف سازمانی و ایجاد امید در اجتماع کمک کنند.
وی با تأکید بر اینکه خواستگاه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری عدم دو دستگی در ارتباط با مطبوعات و رسانه‌ها است، گفت: اهمیت و نقش تعامل روابط عمومی‌های یک شهرستان یا استان با رسانه بسیار حساس و با اهمیت است. یک نهاد یا اداره باید در نشر اطلاع‌رسانی دقیق عملکرد خود با رسانه‌های مورد تأیید، بدون هیچ نگاه سلیقه‌ای در تعامل شود چون نشر اخبار و اطلاعات صحیح در توسعه منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.
زنگنه افزود: روابط عمومی‌ها باید با علم بر اینکه دایره اطلاع‌رسانی هر رسانه‌ای دارای مخاطب خاصی است، باید با انسجام و وحدت رسانه‌ای در کنار هم، در نشر اخبار خود گام فراتر از توسعه اهداف بردارند. زیرا اگر بخواهیم سلیقه‌ای عمل کنیم قطعاً یک بخش از مخاطب خود را از دست خواهیم داد.
سرپرست روابط عمومی فرمانداری ویژه ری با اشاره به اینکه ذات رسانه پرسش‌گری و مطالبه‌گری است، بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمن درصدد برآمده تا به‌دنبال سیاه‌نمایی و ناکارآمد خواندن مسئولین ما، مردم را از راه پشت سر گذاشته خود پشیمان کنند، در همین راستا خبرنگاران نباید بلندگوی یک نهاد و تشکل خاصی شوند. بلکه باید با نقد سازنده به حل مشکلات و معضلات بپرداند و در نشر دستاوردهای انقلاب همراه با مسئولین شوند.
زنگنه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه دشمن در فضای مجازی با سیاه‌نمایی و تولید محتوای غیر واقعی اخبار، یأس و ناامیدی را در زندگی مردم وارد می‌کنند. لذا ما موظفیم در عرصه رسانه و فضای مجازی با تولید آمار و اطلاعات دقیق از توانمندی‌ها و دستاوردهای چهل ساله خود در مقابل این هجمه به نفع حفظ تمامیت انقلاب بپردازیم.
وی با اذعان به اینکه روابط عمومی‌ها بازوی قوی و توانمند مدیران مجموعه و سازمان هستند، گفت: فراهم کردن زمینه همکاری با رسانه‌های ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان، در جهت ارائه دیدگاه‌ها، رویدادها، برنامه‌ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم بسیار مهم است. نباید مبنا را بر تأمین بودجه‌ها گذاشت و کار را واگذار کرد؛ چون ما از نسل انقلابیم و همان مردمانی هستیم که در اوج تحریم‌ها به‌سمت جبهه‌ها رفتیم تا از رسالت اصلی خود صیانت کنیم.
زنگنه بیان کرد: روابط عمومی‌های ما با ارتقای دانش به‌روز خبری نسبت به نگارش، تنظیم و سبک خبر باید آشنایی بیشتری داشته باشند. هیئت رئیسه روابط عمومی‌ها امروز یکی از برنامه‌هایشان، ورکشاپ آموزش خبر است تا در جهت ارتقای آنان با تقویت کارگروه‌های آموزشی حوزه خبرنویسی این بخش را قوی‌تر سازند.
سرپرست روابط عمومی فرمانداری ویژه ری گفت: از این ماه ادارات شهرستان ری به‌عنوان انتشار کارنامه عملکردی باید به نشر اخبار خود در پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری ویژه ری توجه ویژه‌ای کنند. ما نیز در چهل روز گذشته بیش از 8 دیدار مردمی اعم از هفتگی و دوره‌ای در حال پیگیری مصوبات هستیم و بیش از 40 نشست و کارگروه در محل فرمانداری برای تعامل و همکاری با ادارات در زمینه‌های مختلف داشتیم.
زنگنه در پایان متذکر شد: روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است؛ به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم‌داری است. ما نیز با سامانه 50005741 به عنوان ارتباط مستقیم مردم با فرماندار برای ارائه پیشنهادات و طرح مشکلات در خدمت آنان هستیم.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha