انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره ارشاد
کد خبر: 3783312
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره ارشاد

گروه فرهنگی ـ با هدف گسترش همکاری‌های مشترک، تفاهمنامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل روز گذشته، اول بهمن‌ماه در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با تأکید بر اهمیت گردشگری به‌عنوان محور توسعه استان افزود: توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
اوچی‌اردبیلی راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را از اقدامات مهم جهاددانشگاهی استان برای رفع نیاز استان عنوان و اظهار کرد: با فعالیت این مرکز که در توسعه گردشگری سلامت استان نقش اساسی دارد مشکلات بسیاری از زوجین نابارور استان و کشور‌های همسایه حل شده است.
وی ادامه داد: با احداث و راه‌اندازی مجمتع درمانی سلامت که از اولویت برنامه‌های جهاددانشگاهی اردبیل است می‌توان به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و گردشگری استان توسعه داد چرا که ایجاد این مجتمع علاوه بر ایجاد فضای مناسب و استاندارد برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه ورود این جهاددانشگاهی به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان را نیز فراهم می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه نیمی از گردشگران ورودی از مرز بیله‌سوار به قصد بهره‌مندی از خدمات پزشکی وارد استان می‌شوند، خاطرنشان کرد: این نهاد به عنوان نهاد علمی و انقلابی با توجه به نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند نسبت به ساماندهی حوزه گردشگری اقدام و بر توسعه توریسم سلامت در استان تاثیرگذار باشد.
اوچی‌اردبیلی ارائه آموزش‌های مهارت محور را از اهداف آموزشی این نهاد عنوان و یادآور شد: جهاددانشگاهی با گسترش و راه‌اندازی مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در مرکز و شهرستان‌های استان به دنبال مهارت افزایی، اشتغالزایی و کمک به چرخه توسعه‌ای استان است و آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را دارد.
در این جلسه سید‌ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی در انجام مأموریت‌های محوله در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی نسبت به سایر نهاد‌ها موفق عمل کرده است، گفت: خلأها و نیاز‌های مختلف جامعه و کشور به همت این نهاد انقلابی و با ارائه برنامه‌های عملیاتی برطرف شده است و در حال حاضر به سمت فتح قله‌های پیشرفت حرکت می‌کند.
اسحاقی‌ جهاددانشگاهی را نهادی کارآمد و مورد اعتماد در کشور و استان عنوان و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی می‌تواند از ظرفیت اعضا و دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های اجتماعی و معتمدین شهری برای تحقق اهداف بهره‌مند شود.
وی با بیان اینکه اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه سلامت و درمان ناباروری در کشور محسوس و مؤثر است، تصریح کرد: با توجه به همت این نهاد در این حوزه، نتایج فعالیت‌های آن در استان ملموس و ارزشمند است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه اقدامات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مصداق آیه ۳۲ سوره مائده «مَنْ أَحْیا‌ها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً» است، اضافه کرد: این مرکز مطابق این آیه که هرکس، انسانى را زنده کند چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده، عمل می‌کند.
اسحاقی با بیان اینکه باید برای توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری در استان تلاش و از هیچ همتی دریغ نکرد، افزود: با توجه به اهداف والای جهاددانشگاهی در حوزه سلامت باروری، انتظار می‌رود مجهزترین مرکز درمانی استان در اختیار این مرکز قرار گیرد تا مناسب و قابل قبول‌ترین شکل به مردم خدمت کند.
وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی استان باید از ظرفیت‌های استانی استفاده شود و مسئولان حمایت و همکاری‌های لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: با انعکاس عملکرد جهاددانشگاهی به جامعه منعکس و با اعتمادسازی بیشتر در جامعه می‌توان از ظرفیت‌های خیران استفاده کرد تا مسیر تحقق اهداف مرتفع شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تأثیرات مثبت و موفق فعالیت‌های آموزشی این نهاد اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با برگزاری کارگاه و دوره‌های زبان آذری می‌تواند استان را به عنوان قطب آموزش زبان آذری تبدیل کند.
انتهای پیام

captcha