بخشنامه وزیر کار درباره اقامه نماز ابلاغ شد
کد خبر: 3783382
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

بخشنامه وزیر کار درباره اقامه نماز ابلاغ شد

گروه جامعه ــ محمد شریعتمداری طی بخشنامه‌ای به رئیسان و مدیران بخش‌های مختلف این وزارتخانه به اهمیت اقامه نماز تأکید کرد.

بخشنامه وزیر کار درباره اقامه نماز ابلاغ شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای به معاونان، رئیسان و مدیران بخش‌های مختلف این وزارتخانه به اهمیت نماز و تأثیر آن بر توانمندی انسانی تأکید کرد و خواستار اقامه مطلوب آن توسط کارکنان این وزارتخانه شد.

متن این بخشنامه به شرح ذیل است:

«معاونین و مشاورین محترم وزیر، رؤسای محترم سازمان‌های وابسته، مدیران مستقل محترم، مدیران کل محترم استانی

همانگونه که واقفید برپایی و اقامه نماز گرچه از نشانه‌های بارز حکومت صالحان بر شمرده شده، لکن خدای ناکرده تقلیل اقامه و برپایی این فریضه با اهمیت و سازنده، به رعایت آداب و احکام ظاهری و غفلت از روح و معنا و باطن آن، قصوری خسران آور نسبت به مقصد و مقصود شارع علیم و حکیم محسوب می‌گردد. از سوی دیگر بی توجهی به ظاهر نماز و عدم اهتمام به رعایت آداب و اقامه به موقع آن نیز با عنوان سبک شمردن نماز همواره مورد ذم و نکوهش شرع مقدس و اولیا و صلحا بوده است. پس آنچه مطلوب است ابتدای اقامه ظاهری نماز بر روح حق پرستی، حق‌خواهی و رعایت حقوق اسلامی و انسانی است.

باور داریم بسترسازی و توجه بیشتر بر آداب ظاهری نماز و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و توانمندی‌ها در پرتوی ایمان و باور قلبی به خدای کریم و حلیم، می‌تواند نشانه‌ای روشن بر صالح‌بودن حاکمان و مدیران اسلامی باشد.

بر خود و همکاران محترم، اقامه نماز در وقت فضیلت آن و حضور در صفوف جماعت را تأکید نموده و رعایت ملزومات این مهم در تسهیل مقدمات و تنظیم زمان جلسات و کارهای محوله جهت فراهم‌آوردن امکان حضور خود و همکاران در نماز جماعت را با لحاظ جلب رضایت حداکثری مراجعین محترم خواستارم.

امید که عمل همگانی و فراگیر به فریضه ای که «خیرالعمل» توصیف شده موجب جاری شدن بیش از پیش روح معنویت و ادای ثمربخش مسئولیت‌ها در مجموعه عظیم و گسترده وزارت متبوع شود.»

انتهای پیام

captcha