کارگاه‌ پوستر جشنواره «هنر جوان» در یزد برگزار ‌شد
کد خبر: 3783606
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

کارگاه‌ پوستر جشنواره «هنر جوان» در یزد برگزار ‌شد

گروه فرهنگی ــ کارگاه‌ پوستر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» با حضور محمدصابر شیخ‌رضایی و علیرضا حصارکی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از یزد، کارگاه تخصصی پوستر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» با هدف دانش افزایی، تقویت مهارت‌های خلاقانه و ارتقای سطح کیفی آثار طراحان گرافیک استان، تولید آثار هنری پرمحتوا، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادی هنری جوان و حمایت از آنان برای شرکت در جشنواره‌ها 1 بهمن در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد.
در این کارگاه دو روزه هنرمندان و طراحان گرافیک استان با حضور محمدصابر شیخ‌رضایی و علیرضا حصارکی از طراحان مطرح گرافیک کشور به خلق اثر با موضوع پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی در بخش‌های تصویرسازی و طراحی پوستر پرداختند.
هدف از تولید این آثار معرفی جنبه‌های امیدبخش پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف به مردم عنوان شده است.
در این کارگاه مباحثی در زمینه خلق پوستر به صورت تئوری و عملی بیان و با هم‌اندیشی، هم‌فکری و راهنمایی اساتید ایده‌ها و طرح‌ها، اجرایی شد.
علیرضا حصارکی، طراح مطرح گرافیک در حاشیه برگزاری کارگاه، گردهمایی و هم‌اندیشی هنرمندان استانی به منظور خلق اثر را از محاسن کارگاه‌های آموزشی‌ـ‌تولیدی برشمرد و گفت: مدت برگزاری کارگاه‌ها باید افزایش پیدا کند تا برخی از هنرمندان و هنرجویانی که به سبب مشغله کاری یا تحصیلی امکان حضور در کارگاه را ندارند بتوانند در زمان مناسب از آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به این که کارگاه می‌تواند علاوه بر انتقال اطلاعات و مفاهیم، شیوه‌های مشخص و متنوع خلق یک اثر را آموزش دهد افزود: هنرمندان و هنرجویان با حضور در کارگاه‌های آموزشی می‌توانند رویه کاری و مشکلاتی که پیش از این داشتند را اصلاح و در کارهای بعدی، آثار حرفه‌ای‌تر تولید کنند.
محمد صابر شیخ رضایی، طراح مطرح گرافیک هم با بیان این که جشنواره‌ها زمینه معرفی و دیده شدن استعدادهای جوان را فراهم می‌آورند گفت: هنرمندان شهرستانی باید بیشتر به توانایی خودشان باور داشته باشند و خود را در سطح هنر کشور مؤثرتر ببینند. آنها با دانش‌افزایی و تقویت توانمندی خود می‌توانند جدا از بحث جشنواره، در زندگی شخصی و اقتصادی‌ هم موفق باشند.
گفتنی است از مجموع 16 طرح، شش اثر تولیدی کارگاه به جشنواره «هنر جوان» ارسال ‌شد.
یادآور می شود هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» با هدف گسترش فعالیت‌های هنری متناسب با اهداف متعالی انقلاب اسلامی، معرفی و تشویق استعدادهای هنرمندان جوان، ایجاد زمینه و بستر مناسب فعالیت‎های هنری برای جوانان کشور، بازشناسی ارزش‌های هنر معاصر و هنر اسلامی در فعالیت‌های هنری جوانان کشور و ایجاد شرایط مناسب برای ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های هنری جوانان کشور در (6 رشته) هنری با موضوعات مرتبط با جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha