ارتقای 20درصدی جمعیت زنان تحصیل‌کرده پس از انقلاب
کد خبر: 3783937
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران بیان کرد:

ارتقای 20درصدی جمعیت زنان تحصیل‌کرده پس از انقلاب

گروه حوزه‌های علمیه – ظهور انقلاب اسلامی در سال 57 بسیاری از معادلات و برنامه‌های بین‌المللی را برهم زد و رویکرد متفاوتی را از تحلیل‌های سیاسی ارائه کرد، ولی آنچه مشهود بود، ارتقای شاخص بصیرت و آگاهی‌های جامعه بود که بر اساس تحولات ناشی از انقلاب به خوبی رشد و تکامل یافت.

به گزارش ایکنا؛ معصومه ظهیری، امروز سوم بهمن در نشست «مشارکت سیاسی، اقتصادی زنان در انقلاب اسلامی» از سلسله نشست‌‌های «زنان در چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی» در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی اظهار کرد: با استقرار و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مهارت حضور زنان در جامعه فراهم شد. پیش از انقلاب، جمعیت زنان تحصیل‌کرده باسواد سی درصد بود و اکنون، درصد حضور بانوان در آموزش عالی، بیش از پنجاه درصد است.
معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران افزود: انقلاب اسلامی پدید‌آورنده دگرگونی بزرگ است که به دنیا سرایت کرد و آزادی‌خواهان با آن همراه شدند.
این فعال امور بانوان ادامه داد: یکی از این زمینه‌ها، تغییر و تحول در زمینه زن بود. این نگاه، برگرفته از نگاه پیامبر(ص) است؛ در روزگاری که تولد فرزند دختر، قیافه‌ها را در هم می‌کشید، پیامبر(ص) به دستان حضرت فاطمه(س) بوسه می‌زدند.
معاون فرهنگی و تربیتی حوزه‌‌های علمیه خواهران ادامه داد: این نگاه پس از رحلت پیامبر(ص) دچار تحول و ارتجاع شد و نتوانستیم نگاه کرامتی به زن را حفظ کنیم و نگاه عزلت و گوشه‌نشینی غلبه یافت.
وی نگاه امام(ره) و انقلاب را فراجنسیتی دانست و اظهار داشت: زنان شاخص صدر اسلام، تشکل داشتند و جمع‌گرا بودند؛ برای نمونه، حضرت معصومه(س) راوی بودند و نگاهشان را برای دیگران تبیین می‌کردند. زنان در دعوت مخفیانه پیامبر(ص) هم حضور داشتند و زنی همانند سمیه، تا پای جان بر سر عقیده‌اش ایستاد.
ظهیری گفت: در این مسیر راهبردی، باید راهبری‌مان را به گونه‌ای تعیین کنیم که به الگوی پیشرفت واقعی دست یابیم. انقلاب اسلامی، زن را به اصالت‌های اصیل برگرفته از ریشه‌های دینی برگرداند.
انتهای پیام /

captcha