بررسی موضوع خشونت در همایش علمی «سلامت روان و رسانه»
کد خبر: 3784619
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸

بررسی موضوع خشونت در همایش علمی «سلامت روان و رسانه»

گروه جامعه ــ‌ نهمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه طی روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه، با موضوع خشونت برگزار می‌شود.

 به گزارش ایکنا؛ کرسی یونسکو در آموزش سلامت و انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، نهمین همایش علمی سالانه سلامت روان و رسانه را با موضوع خشونت برگزار می‌کند.

این همایش  طی روزهای هفتم و هشتم بهمن‌ماه، از ساعت هشت تا 16 در سازمان جوانان هلال‌احمر برگزار می شود.

این همایش در قالب محورهای خشونت خانگی علیه زنان، مردان و کودکان، پیشگیری از خشونت (آزار) جنسی، خشونت و شبکه‌های اجتماعی مجازی، فرهنگ شهرنشینی، خشونت و مدیریت شهری، خشونت و شرایط اقتصادی، اجتماعی، نقش رسانه‌ها در کاهش یا افزایش انواع خشونت‌، نقش عوامل فردی و فرهنگی در کاهش و یا افزایش خشونت،‌ نقش سازمان های مردم نهاد در کنترل و کاهش خشونت، نقش قوانین؛ نهادهای قانونی، ضابطان قضایی و انتظامی در پیشگیری و یا تشدید خشونت برگزار می شود.

از جمله برنامه‌های این همایش برگزاری میزگرد مسئله ملی خشونت است که هفتم بهمن ماه، از ساعت 10:30 تا 12:30 برگزار می شود و طی آن محورهایی همچون؛ گزارش طرح کشوری خشونت علیه زنان و کودکان، حقوق شهروندی و پیشگیری از خشونت، لایحه حقوق کودک و لایحه تأمین امنیت به بحث گذاشته می‌شود.

مدیر این میزگرد مریم رسولیان، رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران و دبیر همایش است و اعضای میزگرد را محمدرضا محمدی، رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی، شهیندخت مولاوردی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha