ضرورت به‌کارگیری راه‌کارهای قرآنی در برقراری امنیت اجتماعی
کد خبر: 3784736
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

ضرورت به‌کارگیری راه‌کارهای قرآنی در برقراری امنیت اجتماعی

گروه اجتماعی ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان مازندران با اشاره به اینکه تأمین امنیت اجتماعی یکی از مهمترین دغدعه‌های جوامع بشری است بر ضرورت به‌کارگیری راه‌کارهای قرآنی برای برقراری امنیت اجتماعی تأکید کرد.

ضرورت بکارگیری راه‌کارهای قرآنی در برقراری امنیت اجتماعیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مازندرانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مازندران عصر روز گذشته، ششم بهمن‌ماه در جلسه نهضت روشنگری که در جمع فرماندهان و مدیران پلیس راه استان مازندران برگزار شد، گفت: تأمین امنیت اجتماعی یکی از مهمترین دغدعه‌های جوامع بشری است و مهمترین مسئله در تأمین امنیت، چگونگی طریقی است که امنیت را بر آن اساس برقرار کند.
وی افزود: نیروی انتظامی با بهره‌گیری از ابزار معنوی، علمی و همکاری با نهادهای مرتبط توانسته امنیت را از مرحله نظری به مرحله عملی برساند و در نتیجه جامعه‌ای به وجود آورد که در آن افراد از لحاظ زندگی شخصی و اجتماعی در تعامل با دیگران احساس امنیت داشته باشند.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مازندران به راه‌حل‌های قرآنی برای برقراری تأمین امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: بدون شک امنیت اجتماعی در تمامی جوامع بشری همواره از جانب کسانی تهدید شده که شخصیت فردی آنها بنا به علل گوناگون مورد اهانت واقع شده و در نتیجه کرامت نفس خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: چنین افرادی شخصیت آنها لگدکوب شده و دیگر عزت و کرامتی برای خود قائل نیستند و از ارتکاب انواع و اقسام بزه‌کاری‌ها و جرم و جنایت‌های اجتماعی ابایی نداشته و احساس شرمساری نمی‌کنند و جامعه نیز از شر آنها ایمن نخواهد بود.
حسینی‌مازندرانی اظهار کرد: برای برقراری امنیت اجتماعی به تربیت دینی نیازمندیم و یکی از راه‌کارهای اساسی و مهم، شناسایی عوامل عزت‌آفرین و کرامت بخش و تقویت آنهاست تا افراد جامعه با تمسک و عمل به آنها از چنان کرامت نفسی برخوردار شوند که ارتکاب تخلف برای آنها امری دشوار جلوه کند و در عرصه اجتماعی نیز تهدیدی برای امنیت و آسایش جامعه نباشند.
انتهای پیام
captcha