ترویج فرهنگ سازش در جامعه؛ دغدغه امروز پلیس
کد خبر: 3784982
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

ترویج فرهنگ سازش در جامعه؛ دغدغه امروز پلیس

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: در کارنامه 40 سالگی نظام، تحولی کارآمد در مجموعه نیروی انتظامی به‌وجود آمد، پلیس نیروی انتظامی به دنبال این است که در طراز انقلاب اسلامی باشد و به دنبال اجرای صلح و سازش و ترویج این فرهنگ دینی در بین اقشار و اصناف جامعه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار خلیل واعظی، فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر عصر دیروز، 7 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن کنفرانس ستاد فرماندهی برگزار شد، به شاخصه‌های 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در کشف آدم‌ربایی کشف 100 درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: 60 باند مجرمانه را شناسایی و منهدام کرده‌ایم و همچنین موفق به کشف 145 فقره سرقت شدیم.

دستگیری 705 نفر سارق با اجرای 47 عملیات در بوشهر

واعظی اعلام کرد: با اجرای 47 طرح عملیاتی مبارزه با سارقین در محورهای استان بوشهر موفق شدیم که 705 نفر سارق را دستگیر کنیم.

عضو شورای تأمین استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر 7 باند سارق طلاجات شناسایی شدند و نزدیک به 120 نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر شدند.

66 فقره زمین‌خواری 450 میلیارد ریالی از تصرف زمین‌خواران خارج شد

وی با اشاره به اینکه در بخش جرائم زمین‌خواری، احتکار و فرار مالیاتی افزایش 18 درصدی داشتیم که از نظر ریالی ارزش 100 درصدی داشتند، گفت: بیش از 230 میلیارد ریال فرار مالیاتی داشتیم و همچنین 66 فقره زمین‌خواری کشف و از تصرف زمین‌خواران خارج شد که ارزش ریالی زمین 450 میلیارد ریال بود.

اجرای 996 طرح انهدام و دستگیری باندهای مواد مخدر

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در بخش کشفیات و مبارزه با مواد مخدر و خرده فروش‌ها تا کنون 499 مرحله طرح پاکسازی و 497 مرحله طرح کنترلی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا و برگزار شده است که بسیاری از باندهای مواد مخدر منهدم و دستگیر شدند.

افزایش جرائم فضای مجازی

فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در حوزه جرائم فضای مجازی نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش جرائم داشته‌ایم، گفت: در حوزه جرائم کلاهبرداری اینترنتی 36 درصد و در حوزه جرائم برداشت اینترنتی غیر مجاز 27 درصد کشف داشته‌ایم.

برگزاری 72 کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری و آسیب‌شناسی اجتماعی

وی اعلام کرد: بیش از 72 کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری و آسیب‌شناسی اجتماعی ویژه سازمان‌ها، سمن‌ها و ادارات از سوی پلیس فضای مجازی به منظور کاهش جرائم در سطح استان بوشهر برگزار شده است.

پلیس معدل قابل قبولی از مردم بوشهر گرفت

واعظی معدل رضایتمندی مردم نسبت به پلیس بوشهر را 94 اعلام کرد و گفت: توافقنامه سه جانبه بین «دادستان، پلیس، بسیج» ویژه تأمین امنیت چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی بسته شده و همچنان این طرح در حال برنامه‌ریزی و ابلاغ به نواحی است.

پلیس به دنبال اجرای صلح و سازش در جامعه است

وی در پایان گفت: در کارنامه 40 سالگی نظام، تحولی کارآمد در مجموعه نیروی انتظامی به‌وجود آمد، پلیس نیروی انتظامی به دنبال این است که در طراز انقلاب اسلامی باشد و به دنبال اجرای صلح و سازش و ترویج این فرهنگ دینی در بین اقشار و اصناف جامعه است.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha