برگزاری مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3785881
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

برگزاری مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر این استان با شرکت بیش از ۴۰ بانو و آقا ویژه دهه فجر در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد،‌ حجت‌الاسلام سیدنصرالله مصطفوی‌نژاد، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز،‌ 10 بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر استان،‌ اظهار کرد: در این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی 70 نفر شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به شرکت 40 بانو و آقا در مرحله استانی این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ 1، 5 و 10 جزء،‌ قرائت،‌ ترتیل، اذان، دعاخوانی و تفسیر موضوعی، افزود: 12 نفر برگزیده می‌شوند و 10 نفر آن‌ها 20 اسفندماه در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط عمومی شرکت در مسابقات در رده سنی 18 تا 40 سال،‌ بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید ساکن روستاها و از دهیاری‌ها معرفی‌نامه داشته باشند، هر نفر تنها در یک رشته می تواند ثبت نام کند و باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

برگزاری مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد درخصوص ضوابط اجرایی رشته اذان،‌ بیان کرد: این رشته ویژه آقایان است، ضمن اینکه محدوده قرائت اذان در مرحله استانی و کشوری از ابتدای «الله اکبر» تا انتهای فراز«‌حی علی الصلوه» است.
وی دررابطه با رشته دعاخوانی،‌ یادآور شد: منبع این رشته در مرحله شهرستانی دعای کمیل،‌ ندبه و دعاهای ایام هفته براساس کتاب مفاتیح نوین،‌ در مرحله استانی مناجات 15 گانه امام سجاد(ع)،‌ مناجات شعبانیه و دعای سمات،‌ در مرحله کشوری مناجات ابوحمزه ثمالی،‌ مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه،‌ دعای صباح و دعای یستشیر براساس کتاب مفاتیح نوین است و شرکت‌کننده یکی از فرازهای دعا را که به قید قرعه توسط داور اعلام می‌شود،‌ قرائت می‌کند.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفسیرموضوعی قرآن،‌ عنوان کرد: در این رشته مسابقات تفسیر با موضوع کشاورزی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآنی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد
انتهای پیام

captcha