پیگیری سخت بودن شغل خبرنگاری/ هیچ مدیر ۸۰ ساله‌ای نداریم
کد خبر: 3786611
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
شریعتمداری مطرح كرد:

پیگیری سخت بودن شغل خبرنگاری/ هیچ مدیر ۸۰ ساله‌ای نداریم

گروه اجتماعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درخصوص سخت و زیان‌آور بودن بعضی مشاغل از جمله خبرنگاری گفت: سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری پیگیری می‌شود تا هرچه سریع‌تر به نتایج مطلوبی برسیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امروز، ١٣ بهمن‌ماه در دومین روز از دهه فجر با حضور در نشست مشترك تشكیلات كارگری و كانون بازنشستگی كارگران تأمین اجتماعی فارس درخصوص سخت و زیان‌آور بودن بعضی مشاغل از جمله خبرنگاری گفت: تعداد زیادی از مشاغل متقاضی ورود به این موضوع هستند كه در شورای عالی فنی حفاظت كار مباحث كارشناسی آن‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینكه زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی نیز چهار سال معطل بود كه نهایتاً به تصویب رسید، گفت: سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری پیگیری می‌شود تا هرچه سریع‌تر به نتایج مطلوبی برسیم.
شریعتمداری همچنین با تصریح بر اینكه دوره مدیریت مدیران ٨٠ ساله تمام شده است، گفت: مدیریت اجرایی در كشور توسط جوانان در حال انجام است و هیچ مدیر ٨٠ ساله‌ای نداریم. در وزارتخانه متبوع نیز هیچ مدیر بازنشسته‌ای مشغول به فعالیت نیست.
وی در ادامه ایجاد تشكل‌های كارگری را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: اگر پیش از انقلاب تشكل و سندیكابی تشكیل می‌شد كه كاملاً هم مخفی بود، چهره‌ای ضد شاه پیدا می‌كرد اما امروز استان فارس مقام دوم در تشكیل شورای اسلامی كار را به خود اختصاص داده است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت اشاره كرد و گفت: سال گذشته ٥٠ هزار میلیارد تومان برای تهاتر پیش‌بینی شد.
وی همچنین با تأكید بر اینكه عدم پرداخت بدهی دولت به واحدهای درمانی خارج از واحدهای ملكی كار خوبی نیست، اظهار كرد: اگر به موقع پرداخت‌ها انجام نشود، موجب بی‌اعتباری دفترچه‌ها خواهد شد.
شریعتمداری بیان كرد: امسال با تضمین دولت پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت ارائه می‌شود كه توزیع آن توسط دولت خواهد بود و با انجام آن، بخش اعظمی از مطالبات تأمین اجتماعی رفع می‌شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: بسیاری از شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشد و افتخارآمیزی داشته‌اند اما شاخص دست مزد حداقل تغییرات را داشته كه از این وضع راضی نیستیم.
وی بیان كرد: نمی‌توانم افتخار كنم كه شاخص‌های اقتصادی غیرقابل باوری داشته‌ایم اما شاخص دستمزد از ابتدای انقلاب تاكنون تفاوت كمی داشته است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینكه اگر بگوییم فاصله بین معیشت و حداقل درآمد منطقی است، حرف بی‌ربطی است، گفت: با كاهش ١٤ برابری فاصله هزینه دهك‌های كم‌درآمد در كشور طی ٤٠ سال گذشته مواجه بوده‌ایم.
شریعتمداری همچنین با بیان اینكه امسال باید یک جزء ثابت در حداقل دستمزد علاوه بر حقوق ثابت اعمال شود، گفت: از همه توانم برای كارگران با همراهی بهره می‌گیرم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینكه دشمنی با قرارداد موقت و كار موقت نداریم، گفت: اما برای كار دائم باید قرارداد دائم ایجاد شود.
وی همچنین بیان كرد: از ظرفیت قانون كار استفاده كامل نشده و برخی آیین‌نامه‌های اجرایی با در مرحله اجرا قرار نگرفته و یا تصویب نشده است.
شریعتمداری در ادامه با بیان اینكه تشكلی ستادی با همراهی خود زنان برای زنان سرپرست خانوار تشكیل خواهد شد، گفت: هم‌اینك سه میلیون از خانوارهای ایرانی توسط زنان اداره می‌شود.
وی با تصريح اینكه مجموعه تشكل‌های كارگری كه در ابتدای انقلاب سازمان یافته هم نبودند، حضوری جدی در آن ایام داشتند، گفت: همراهی كارگران و بازنشستگان با انقلاب طی این چهار دهه ستودنی است.
انتهای پیام

captcha