احیای زائر مجروح‌شده در حادثه تروریستی عراق/ 10 مجروح بستری هستند
کد خبر: 3787258
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

احیای زائر مجروح‌شده در حادثه تروریستی عراق/ 10 مجروح بستری هستند

گروه جامعه ــ مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از وخامت حال زائر خانمی، که شب گذشته در حادثه تروریستی عراق مجروح شد، خبر داد و گفت: این زائر به شهادت نرسیده، اما حال جسمی وی وخیم است.

احیای زائر مجروح شده در حادثه تروریستی عراق/ 10 مجروح بستری هستند

به گزارش ایکنا؛ روز گذشته در حادثه تیراندازی افراد مسلح به کاروان زائران آزاد ایرانی در جنوب سامرا در استان صلاح‌الدین عراق تعدادی از زائران ایرانی مجروح شدند.

در خصوص این حادثه مرتضی آقایی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ ضمن رد خبر شهادت یک زائر ایرانی در این حادثه، گفت: در این حادثه 9 زائر ایرانی و راننده عراقی اتوبوس مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر در شهر بلد عراق و سه نفر (دو زائر ایرانی و راننده عراقی اتوبوس) در شهر کاظمین بستری هستند.

وی از وخامت حال یک زائر خانم ایرانی در این حادثه خبر داد و ادامه داد: تیر به سر این زائر اصابت کرده، اما پزشکان موفق به احیای وی شدند و اکنون وضعیت جسمی وی وخیم اعلام شده و در بیمارستان بستری است.

آقایی با اشاره به اینکه کاروانی که مورد حمله تروریستی قرار گرفته است، از کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت نبوده است، گفت: امسال کاروان‌های اعزامی به عتبات که زیر نظر سازمان حج و زیارت نبوده‌اند کاهش داشته‌اند و با توجه به اینکه کاروان‌هایی که زیر این سازمان هستند پوشش امنیتی دارند، تعداد حملات تروریستی کمتری را شاهد بوده‌ایم.

وی از علاقه‌مندان به زیارت عتبات عالیات خواست که برای تشرف به زیارت حتماً در کاروان‌های تحت نظر سازمان حج و زیارت حضور یابند و افزود: کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت پوشش‌های امنیتی و بیمه‌ای دارند. ضمن اینکه براساس برنامه‌ریزی اتوبوس‌ها از مسیرهای امن تردد می‌کنند. به ازای هر سه اتوبوس یک اسکورت امنیتی قرار داده‌ایم و در مسیر اتوبوس‌های سازمان حج در هر 10 کیلومتر تیم‌های امنیتی مستقرند. در حال حاضر بابت تأمین امنیت هر زائر 80 هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام 

captcha