وقتی كه امید به وعده خداوند، تحول می‌آفریند/ پیشگامی فارس در روند پیروزی انقلاب
کد خبر: 3787812
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

وقتی كه امید به وعده خداوند، تحول می‌آفریند/ پیشگامی فارس در روند پیروزی انقلاب

گروه اجتماعی ــ انسان‌هایی که راه برای بیراهه رفتنشان بسیار هموار بود، با دم مسیحایی حضرت روح‌الله(ره) و الهام از آیات قرآن و توجه به وعده خداوند متحول شدند به طوری كه از انسان‌های ضعیف و وامانده برابر غرب و شرق چپاولگر، اراده‌هایی پولادین ساخت.

به گزارش ایكنا از فارس، روزهای بهمن هر کدام خاطراتی ویژه در خود نهفته دارد که شاید تا سال‌ها نتوانیم از خاطرات تلخ و شیرین آن ‌ تحلیلی درست ارائه كنیم. انقلابی که با دم مسیحایی مردی از سلاله پاکان نیک‌سرشت در خرداد 42 کلید خورد، دیری نپایید که به سرعت امواج آن شرق و غرب عالم را درنوردید و با عزمی حیرت‌انگیز مثل نور بر دل‌های مشتاقان و ستمدیدگان تابید که امروز نیز شاهد بیداری اسلامی هستیم.

انقلابی كه نتیجه تحول عظیم اجتماعی بود
ویژگی‌های انقلاب اسلامی را از هر بعد که برشماری کنیم، قطعاً قلم را یارای نگاشتن آن همه عظمت را ندارد. تحول عمیق در اجتماعی که بی‌شباهت به جاهلیت قبل از اسلام نبود اتفاق افتاد و مردم محروم تنها شاهد خوشگذرانی و بهره‌مندی عده‌ای بودند.
شاه رأس مملکت بود و خیل چاپلوسان در اطرافش بر مردم سوار. زبانی در دهان نمی‌ماند اگر ساز مخالف می‌زد و حبس و بند و شکنجه در انتظارش بود، مثل این روزها بود که آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان درس و مدرسه و دانشگاه را رها کرده و کمر به مبارزه با این همه ظلم و استبداد بستند.
کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف شاهچراغ(ع) و مسجد جامع و سیدعلاءالدین حسین(ع) و همه جا اگر زبان داشتند و از آن حوادث می‌گفتند هزاران کتاب به چاپ رسیده بود.

نطفه انقلاب را با تحریم‌ها بستند
همدلی مردم در خیابان‌های شیراز به‌ویژه در اوج کمبود نفت با زمستانی سرد، واقعاً دیدنی بود؛ چیزی در خانه نبود و اگر بود بین همسایگان تقسیم می‌شد و انگار نطفه این انقلاب را با تحریم بستند.
استکبار و ایادی شاه با شدت و بی‌رحمی تمام بر مردم می‌تاختند اما عشق مردم شیراز، شب‌های حکومت نظامی پای منبر مهذب نفوس و مرشد خلق شهید آیت‌الله دستغیب بود. این سنگر مبارزاتی بود که سالیان سال هدایت مردم را در اخلاق‌مداری و دین‌داری و صد البته مبارزات مردم را به‌عهده داشت.

شیراز، جزو سه شهر اول كشور در اعلام حكومت نظامی بود
به‌رغم اینکه شیراز را راحت‌طلب جلوه می‌دادند جزو سه شهر اول کشور بود كه در آن حكومت نظامی اعلام كردند و در فارس، جهرم و کازرون نیز به این آمار اضافه شد و به‌واسطه ناتوانی سرکوب مردم حکومت نظامی اعلام کردند كه اولین برگ برنده مردم شد.

وقتی كه امید به وعده خداوند تحول می‌آفریند
انسان‌هایی که راه برای بیراهه رفتنشان بسیار هموار بود، با دم مسیحایی حضرت روح‌الله(ره) و الهام از آیه شریفه «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ و خواستیم بر كسانى كه در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم و ایشان را وارث [زمین] كنیم» (آیه 5 سوره قصص) و وعده خذلان مستکبران زندگی ظاهری و معنوی آن‌ها را متحول کرد و از انسان‌های ضعیف و وامانده ‌برابر غرب و شرق چپاولگر، اراده‌هایی پولادین ساخت که امروز شاهد پیشرفت‌های علمی و فضایی و پزشکی و ورزشی فوق‌العاده‌ای هستیم.
آماده‌خوری تمام شد و به یُمن تحریم‌های شکننده فکرها به کار افتاد. معمار انقلاب نقشه راه را به‌خوبی ترسیم و مشق فرمود و خودباوری و آشنایی انسان‌ها را سرلوحه امور قرار داد و هدف از خلقت را که تا به‌حال مغفول مانده بود، به دل‌های بیدار انسان‌های مستضعف تزریق فرمود.

به وعده‌های خداوند نمی‌توان خدشه‌ای وارد كرد
وجود هزاران جوان که با ندای روح‌الله به میدان آمدند. چرخ‌های اقتصاد کشور را به جریان انداخت و هنوز این حرکت شروع نشده با جنگ داخلی در کردستان و گنبد و خوزستان و موج ترورهای چند هزار نفری به مقابله‌اش پرداختند، اما غافل از اینکه به وعده الهی در قرآن به «... إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ...» نمی‌توان خدشه‌ای وارد کرد و فوج فوج مردم را می‌بینی که دین خدا را یاری می‌کند.
قطعاً نا امیدی تنها چیزی است که نصیب دشمن می‌شود، در حالی که در همه رشته‌ها وجود انسان‌های توانمند نهال انقلاب را قوی می‌کند، هجمه ناجوانمردانه از دریا وهوا و زمین شروع می‌شود و اینجا دوباره مرحله ظهور تربیت یافتگان مکتب امام به گونه‌ای باورنکردنی رویای گرفتن سه روزه تهران را به خوبی در تاریخ گره می‌زند.
انسان‌ها و جوانان با ایمان بودند كه بی هیچ توقعی و صرفاً اجرای فرمان امامشان پا به عرصه جهاد می‌گذارند که جهاد آنان، دفاع مقدس نام گرفت و این در حالی است که همزمان باید سایر مسائل کشور از نوشتن قانون گرفته تا انتخابات و گرداندن امور جامعه و سیاست داخلی و خارجی و امنیت را هم اداره كرد.
همه این‌ها مدیون همت انسان‌هایی است که واقعا جمجمه خود را به خدا قرض دادند و با الهام از مکتب انقلاب پا به عرصه خدمت گذاشتند و به همت آن خودباوری امروز در رشد قدرت دفاعی و موشکی و در علوم پزشکی و در عرصه مقالات علمی و فعالیت‌های قرآنی و پیاده کردن مفاهیم گرانبهای آن قطعاً حرف اول را در جهان می‌زنیم.
انتهای پیام

به قلم مجتبی مينايی‌فرد

captcha