پلمپ و جریمه 22 میلیارد ریالی بیمارستانی در کرج/ ورود قاطعانه به تخلفات حوزه بهداشت و درمان
کد خبر: 3787924
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
سخنگوی تعزیرات خبر داد:

پلمپ و جریمه 22 میلیارد ریالی بیمارستانی در کرج/ ورود قاطعانه به تخلفات حوزه بهداشت و درمان

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پلمپ یک بیمارستان در استان البرز به دلیل ایجاد تقاضا‌های القایی و هزینه‌های غیرضروری به بیماران، از ورود قاطعانه تعزیرات به تخلفات بهداشت و درمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری ظهر امروز این نهاد با اشاره به تشکیل این سازمان در سال 73 به عنوان آخرین تأسیس نهادهای انقلابی، اظهار کرد: از بدو تأسیس تاکنون 9 میلیون و 515 پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی بررسی شده که از این تعداد، 9 میلیون و 469 هزار و 549 پرونده مختومه و 46 هزار و 80 پرونده باقی‌مانده که در دست بررسی است.

وی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 92 مصوب شد و در سال 93 به اجرا درآمد. از آن زمان تعداد 8 میلیون و 48هزار و 780 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که یک میلیون و 41 هزار و 520 پرونده در حوزه بهداشت و درمان است. 8 میلیون و 48 هزار و 51 پرونده نیز در حوزه صنوف و 425 هزار و 358 پرونده در حوزه قاچاق کالا در تعزیرات تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد اصناف کشور شامل سه میلیون و 300 هزار اتحادیه در کشور است، گفت: از این تعداد، 2 میلیون و 500 هزار اتحادیه دارای مجوز و حدود 800 هزار اتحادیه بدون مجوز به فعالیت می‌پردازند. ضمن اینکه 20 هزار اتحادیه در حوزه گوشت و مرغ فعال هستند که اگر وظایف خود را به صورت کامل انجام دهند و روزانه یک پرونده به تعزیرات ارجاع دهند، می‌توان گفت که ما روزانه با 20 هزار پرونده در این حوزه سر و کار خواهیم داشت.

رایگانی ادامه داد: این حجم از پرونده در حالی است که از ابتدای تأسیس، 600 رئیس شعبه یا قاضی در این نهاد مشغول به کار بوده‌اند و البته امسال 100 نفر به این مجموعه اضافه شده‌اند. ما از توسعه سازمانی خود غافل نبوده‌ایم و مجوز 250 نفر را برای استخدام اخذ کرده‌ایم به 100 نفر از آنها به عنوان رئیس شعبه سال آینده به مجموعه تعزیرات اضافه می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین با اشاره به روند بهبود خدمات‌رسانی به مردم اظهار کرد: تمامی مراحل رسیدگی به پرونده از زمان تشکیل تا سرانجام آن به وسیله پیامک به شاکی و متشاکی ارسال می‌شود. ضمن اینکه تمامی مراحل نیز در هر زمان از بررسی پرونده به اطلاع آنها می‌رسد. با رمزی که از سوی تعزیرات به آنها داده می‌شود، این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت تعزیرات 24 از وضعیت پرونده خود مطلع شوند، همچنین از طریق همین سایت پرداخت الکترونیکی، جرائم در محل سکونت بدون مراجعه مأمور اجرای احکام، امکان‌پذیر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور 130 شرکت در واردات گوشت قرمز و مرغ اظهار کرد: مردم انتظار دارند که کنترل بیشتری روی توزیع و قیمت‌گذاری گذاشته شود تا گوشت به مصرف‌کننده واقعی برسد. به همین دلیل، ما گشت‌های مشترکی را به همراه نماینده دادستانی راه‌اندازی کرده‌ایم که حتی در روزهای تعطیل به فعالیت‌ می‌پردازند.

وی افزود: در حوزه گوشت قرمز 825 پرونده تشکیل شده برای 46 پرونده قرار صادر شده و حکم 612 پرونده نیز صادر شده است. همچنین در حوزه تخلفات توزیع گوشت مرغ نیز 715 پرونده تشکیل که برای 43 پرونده آن قرار صادر و 438 مورد حکم نیز صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به تخلف 20 رستوران در شمال شهر تهران اظهار کرد: یکی از این رستوران‌ها یک کیلوگرم فیله گوساله را با قیمت 200 هزار ریال ارزش‌گذاری کرده و یک کاسه سالاد متشکل از کاهو و خیار را 46 هزار ریال به مردم عرضه می‌کرد که با شکایت مردم مورد رسیدگی قرار داده و به زودی حکم آن صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: ما هیچ منعی برای افشای نام رستوران متخلف و موارد مشابه آن پس از رای نداریم.

سخنگوی تعزیرات حکومتی  با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های مشترک با نهادهای دیگر توضیح داد: این گشت‌ها بسته به مأ‌موریت آن ممکن است همراه با وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، کارشناسان وزارت صنعت، کارشناسان دامپزشکی و نیروی انتظامی باشد، اما اساس آن را تعزیرات طراحی کرده است.

امسال تعداد گشت‌های مشترک به 25 هزار و 209 مورد رسیده که در مقایسه با سال گذشته که 17 هزار و 774 مورد بوده، سه درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین امسال 87 هزار 205 مورد بازرسی داشته که در مقایسه با 59 هزار مورد بازرسی در سال گذشته 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین نباید فراموش کرد که امسال 11 هزار و 508 مورد تذکر وجود داشته است. ضمن اینکه بیش از 33 هزار واحد بدون تخلف ثبت شده که افزایش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

رایگانی ادامه داد: امسال 30 هزار و 835 واحد دارای تخلف بودند که در مقایسه با 21 هزار و 612 مورد تخلف سال گذشته رشدی 42 درصدی در این حوزه را شاهد بودیم. همچنین واحدهای گشت سازمان تعزیرات حکومتی امسال رشد 3 درصدی داشته که در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی به فعالیت خود می‌پرداختند.

وی در ادامه از وجود 5 هزار و 82 پرونده برای خودروها در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار و 604 مورد در حوزه کالا و عرضه خدمات به مردم بوده و 198 پرونده مربوط به قاچاق خودرو بوده است. متهمین 513 پرونده با ارائه ادله و مستندات حکم برائت گرفته و 201 پرونده نیز به دلیل عدم صلاحیت در رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال شده‌اند، ضمن اینکه برای 913 پرونده نیز قرار صادر شده و متخلفان در 766 پرونده جمعا به پرداخت 293 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی یاد آور شد: یک خودروساز داخلی نیز طبق تشخیص شعبه اولیه به جمع‌آوری 80 هزار خودرو محکوم شده و طبق توافقی که با ما داشته قرار است، تیم مشترکی متشکل از خودروسازان مختلف و تیمی از کارشناسان خبره حوزه خودرو و شعبه‌ای که به این پرونده رسیدگی می‌کند، همراه با مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی در آنجا حاضر شده و ضمن بازرسی خط تولید، چنانچه این خط نیاز به اصلاح داشته باشد، همانجا با حضور این کارشناسان اصلاحات مورد نظر صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به موضوع تخلفات در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان، رصدهای خود را تشدید کرده‌ایم و با کمک همکاران خود به مقابله با تخلفات در این حوزه می‌پردازیم، ضمن اینکه یک مرکز خصوصی جراحی محدود نیز به دلایل گران‌فروشی پلمب شده و از هموطنان می‌خواهیم هرگونه تخلف در این حوزه را به ما یا وزارت بهداشت اطلاع دهند. ضمن اینکه ما یک مجتمع با چند شعبه را برای تخلف‌های حوزه بهداشت و درمان راه‌اندازی کرده‌ایم.

سخنگوی تعزیرات حکومتی در رابطه با تخلفات حوزه فروش فرش نیز اظهار کرد: در تحقیقات اولیه از یکی از مراکز توزیع فروش فرش مشخص شد که قیمت برخی از اقلام را تا 2 و نیم برابر قیمت مصوب به فروش رسانده و قرار است طی یکی دو هفته آینده برای جلوگیری از این افرایش‌های غیرمنطقی، یک گشت مشترک راه‌اندازی کنیم و از هموطنان می‌خواهیم تا قبل از شروع این گشت‌ها، مواردی را که خود مشاهده کردند، به ما اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنین در رابطه با موضوع تخلفات بهداشت و درمان اظهار کرد: در صورتی که وزارت بهداشت، نظام بهداشتی و حتی مردم از ما بخواهند، ما وارد موضوع حق ویزیت‌ها و حتی تقاضاهای القایی در حوزه بهداشت و درمان می‌شویم و از نظر ما هر مبلغی خلاف تعرفه مصوب سازمان نظام پزشکی باشد، تخلف محسوب می‌شود. ضمن اینکه امیدواریم با راه‌اندازی این کارت‌خوان‌ها، شفافیتی را در عملکرد مالی پزشکان ببینیم و بتوانیم در حوزه‌هایی مانند رصد ویزیت بیماران و جلوگیری از تخلفات پزشکی داشته باشیم.

وی در ادامه مهم‌ترین پرونده استان‌های کشور را برشمرد و گفت: مهمترین پرونده در استان آذربایجان غربی شامل سه فقره پرونده گران‌فروشی مرغ بود که براساس آن 5 میلیارد و 611 میلیون و 814 ریال جزای نقدی برای 17 هزار 439 کیلوگرم مرغ بسته‌بندی شده صادر شده است. همچنین این استان 83 پرونده در حوزه مالی داشته که 77 فقره آن رسیدگی شده و 404 میلیارد و 455 میلیون ریال آن مصادره شده‌اند و همچنین 161 هزار و 600 کیلو گرم گوشت توسط کشتارگاه برآیند ارومیه گران‌فروشی شده که این کشتارگاه به 4 میلیارد و 799 میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند. 240 هزار دلار آمریکا نیز توسط نیروهای سپاه در سردشت کشف شد که ضمن ضبط ارزهای مکشوفه به نفع دولت، 9 میلیارد و 605 میلیون ریال نیز جزای نقدی برای آنها صادر شده است. همچنین در این استان، 120 قالب شمش طلا به میزان 35 کیلوگرم در گمرک رازی خوی به نفع دولت مصادره شد.

رایگانی ادامه داد: در استان البرز نیز با توجه به مصوبه شورای نظارت پیشگیری از تخلفات حوزه بهداشت و درمان، پرونده‌ای برای یک بیمارستان خصوصی تشکیل شد که 22 میلیارد ریال جریمه برای ایجاد تقاضاهای القایی و تجویز‌های غیرضروری برای آنها صادر شد. همچنین 23 مرکز ترک اعتیاد در این استان پلمپ شده که علاوه بر دریافت داروهای یارانه‌ای، اقدام به فروش خارج از شبکه غیررسمی یا عدم فروش رسمی کرده و مسئول خرید نیز نداشته‌اند. 12 عطاری نیز به دلیل فروش داروهای غیرمجاز پلمپ شد و 5 نفر بازداشت و 19 فقره پرونده تخلف نیز برای آنها تشکیل شد. در استان همدان نیز سه فقره پرونده عرضه گوشت منجمد به وزن سه تن و 700 کیلوگرم تشکیل شد که در دو فقره از آنها متهمین به پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون ریال جریمه محکوم شدند. پرونده دیگر نیز در دست رسیدگی است. ضمن اینکه پرونده‌ای برای قاچاق 37 رأس دامی سنگین با ارزش 8 میلیارد ریال تشکیل شده است.

سخنگوی تعزیرات حکومتی همچنین از کشف 22 هزار و 742 لیتر نفت و گاز قاچاق در مسیر میرجاوه به زاهدان توسط تعقیب و گریز نیروهای انتظامی خبر داد و گفت: علاوه بر ضبط محموله قاچاقچیان به یک میلیارد و 69 میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند. در این استان همچنین 28 تن و 700 کیلوگرم پلی اتیلن در مرز سراوان توسط هنگ مرزی کشف شد که این متخلف نیز به یک میلیارد و 246 میلیون ریال جریمه محکوم شد. ضمن اینکه 339 کیسه 25 کیلویی شیرخشک برای قاچاق در انبار یکی از رستوران‌های ایرانشهر توسط مأمورین اطلاعات سپاه کشف و مجرمین به 2 میلیارد و 793 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. همچنین در فقره دیگر، 8 میلیون و 895 هزار و 100 روپیه‌ای پاکستانی در حین کنترل بار مسافران از دو تبعه پاکستانی کشف و پس از استعلام‌های صورت گرفته، متخلفان به پرداخت 6 میلیارد و 100 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

رایگانی یادآور شد: پرونده‌هایی برای گرانفروشی 20 تن گوشت در خراسان شمالی، 216 تن برنج به خاطر عرضه خارج از شبکه در چهار محال و بختیاری نیز تشکیل شده‌اند که اولی در حال رسیدگی و دومی ملزم به عرضه برنج موجود و پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شده است.

همچنین یک خودرو فورد موستانگ قاچاق در اصفهان کشف شد که مالک آن به پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جریمه به دولت محکوم شد.

رایگانی افزود: در قم نیز یک محموله 200 رأسی گوسفند و 500 رأسی گوساله به ارزش سه میلیارد و 100 میلیون ریال ضبط و کشف شده است. همچنین در استان مرکزی دو پرونده برای فروش لوازم سرویس خواب تشکیل شده که متهمین به پرداخت 2 میلیارد و 758 میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند.

انتهای پیام

captcha