استقلال؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 3789034
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

استقلال؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد- آیت‌الله علما با اشاره به اینکه در قرن‌های گذشته ایران کشوری یا درگیر هرج و مرج و یا زیرسلطه قدرت‌های بزرگ بوده است، گفت: استقلال در امور کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز 21 بهمن در نشست با مدیرعامل و جمعی از مسئولان و اعضا جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه که به‌مناسبت 40 سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و تمام مقدرات کشور در داخل کشور است.
وی افزود: در زمان قدرت بریتانیا در جهان پادشاهان ایران مستقیم توسط انگلیس منصوب و عزل می‌شدند و شاه ایران جز دست نشانده‌ای بی‌اختیار برای آن‌ها چیز دیگری نبود و پس از به قدرت رسیدن آمریکا شاه ایران همچون نوکری فرمانبردار کشور را در اختیار آن‌ها قرار داده بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها با تبلیغات انسان دوستانه همچون آموزش وارد ایران شدند و آموزش‌هایی چون پخت شیرینی را به زنان انجام می‌دادند و از آن طرف نفت و گاز و آثار باستانی کشور را به غارت می‌بردند.
آیت‌الله علما اظهار کرد: تمام مقدرات کشور پیش از انقلاب در دست مستشاران آمریکایی بود تا جایی که وزرا، فرماندهان ارتش و استانداران توسط مستشاران آمریکایی انتخاب می‌شدند و کسی در کشور حق اعتراض به آن‌ها را نداشت.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتداری که قرن‌هاست در ایران بی‌سابقه است از استقلال کامل برخوردار است و نباید فراموش کنیم که این قدرت و استقلال به سادگی به‌دست نیامده بلکه خون‌های پاک بسیاری ریخته شده و زحمات گسترده‌ای برای آن کشیده شده است.
انتهای پیام

captcha