گسترش موقوفه زالی شیراز با احداث پرورشگاه جدید
کد خبر: 3789797
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

گسترش موقوفه زالی شیراز با احداث پرورشگاه جدید

گروه اجتماعی ـ معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از احداث پرورشگاه جدید موقوفه مرحوم زالی در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا فارس، الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 24 بهمن‌ماه در جلسه بررسی طرح پرورشگاه موقوفه حاج خلیل زالی با حضور مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و مشاوران طرح و در محل اوقاف فارس گفت: یکی از نیات این واقف خیراندیش، نگهداری از ایتام است و در حال حاضر و در پرورشگاه قدیمی این موقوفه در خیابان خلیلی شیراز، حدود 50 نفر از ایتام نگه‌داری می‌شوند.
وی افزود: با توجه به توان مالی این موقوفه که توانایی نگهداری تعداد بیشتری از این افراد را دارد، در شهرک صدرا و اراضی موقوفه فوق، زمینی به مساحت 5 هکتار به احداث پرورشگاه جدید اختصاص‌ یافته است.
رضایی گفت: طرح نهایی این محل تقریباً تهیه شده است و این پرورشگاه با زیربنای 30 هزار مترمربع و با قابلیت نگهداری حداقل 600 نفر ساخته می‌شود.
وی اظهار كرد: با توجه به یکی دیگر از نیات واقف مبنی بر درمان بیماران نیازمند، ساخت درمانگاهی در کنار این محل دیده‌شده است و همچنین مجموعه‌ای از امکانات مانند ارائه خدمات ورزشی، استخر و مسجد ساخته خواهد شد که همه مردم شهر صدرا بتوانند در کنار خدمات درمانگاهی، از این امکانات نیز بهره ببرند.
معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ابراز امیدواری كرد که با نهایی شدن طرح فوق و صدور پروانه ساخت، از اوایل سال آینده شاهد شروع به ساخت این مجموعه باشیم.
یادآور می‌شود، موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی یكی از موقوفات بزرگ و مشهور استان فارس است كه بخش عمده‌ای از درآمد آن صرف نگه‌داری كودكان بی‌سرپرست می‌شود.
انتهای پیام

captcha