اول و دوم اسفند؛ برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3791218
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

اول و دوم اسفند؛ برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه روزهای اول و دوم اسفندماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

علیرضا بایرامی، سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از برگزاری مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه طی روزهای اول و دوم اسفندماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: این مسابقات در محل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شهر قم برگزار می‌شود.
بایرامی ادامه داد: این مسابقات با حضور تعداد 242 نفر از راه‌یافتگان به این مرحله در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان ویژه آقایان، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء، حفظ کل قرآن، درک مفاهیم و حفظ موضوعی و در دو مقطع بزرگسالان و زیر 16 سال ویژه آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نفرات اول مسابقات در هر رشته به مسابقات قرآن اوقاف راه پیدا می‌کنند، امسال به جای برگزاری مسابقات منطقه‌ای، مسابقات مقدماتی کشوری را برگزار کردیم که به دلیل اینکه این مرحله (در بخش شفاهی) به صورت ضبط فایل صوتی برگزار می‌شد، طی اجرای آن تعداد 702 فایل از سراسر کشور به تهران ارسال و داوری شد که در نهایت نیز 189 نفر در بخش شفاهی به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند. همچنین، 53 نفر نیز در بخش کتبی به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha