رقابت بیش از ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هرمزگان
کد خبر: 3791405
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

رقابت بیش از ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان رهپویان ولایت هم‌زمان در ۱۲ شهرستان استان هرمزگان برگزار شد.

رقابت بیش از ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عیسی زارعی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان، عصر روز گذشته، ۲۹ بهمن‌ماه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان «رهپویان ولایت» اظهار کرد: این دوره از مسابقات با شرکت ۲۶۷ هزار نفر از دانش‌آموزان متشکل از ۵۳۹ ‌‌پسر و ۷۲۸ دختر به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در پنج رشته به رقابت پرداختند، تصریح کرد: این شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، مفاهیم(سوره یاسین) و نهج‌البلاغه(نامه ۳۱ و حکمت ۱ الی ۲۰) و در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

زارعی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و همچنین درک مفاهیم این کتاب الهی در سنین نوجوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهدای لوح سپاس به نفرات اول تا سوم هر رشته خاطرنشان کرد: نفرات برتر به مرحله استانی مسابقات که در اوایل سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

captcha