آغاز آموزش‌های اورژانس برای پیشگیری از سوانح چهارشنبه سوری
کد خبر: 3791631
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
سیف بیان کرد:

آغاز آموزش‌های اورژانس برای پیشگیری از سوانح چهارشنبه سوری

گروه سلامت ــ معاون توسعه اورژانس تهران با اشاره به آغاز برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و مساجد برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری از پیش‌بینی 120 جایگاه استقرار نیروهای اورژانس در شب چهارشنبه‌سوری خبر داد.

آغاز آموزش‌های اورژانس در مدارس و مساجد برای پیشگیری از سوانح چهارشنبه سوریهادی سیف، معاون توسعه اورژانس تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز آموزش‌های اورژانس تهران در مساجد و مدارس تهران برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری تصریح کرد: برای چهارشنبه سوری امسال و پیشگیری از سوانحی که در این شب برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان پیش‌ می‌آید، با توجه به تجارب گذشته آموزش‌‎هایی را در مدارس و مساجد به صورت حضوری و در قالب‌های نمایشی، فیلم و آموزش مستقیم توسط پرسنل اورژانس آغاز کرده‌ایم.
سیف با بیان اینکه آموزش ویژه پرسنل اورژانس برای آمادگی بیشتر در چهارشنبه سوری نیز در حال انجام است، گفت: یک آموزش عمومی برای مدیران ستاد استانداری نیز در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته ۷۴ مصدوم چشمی و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم سرپایی در پی حوادث شب چهارشنبه سوری روانه مراکز درمانی شدند، توصیه ما این است که افراد کمترین تماس با مواد محترقه داشته و از مکان‌هایی که این مواد نگهداری یا مورد استفاده قرار می‌گیرند، دور بمانند.
معاون اورژانس تهران همچنین در ادامه به نحوه آمادگی اورژانس در روز چهارشنبه سوری پرداخت و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ مرکز استقرار در بیشتر میادین و چهارراه‌های سطح تهران در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: همچنین ۳۰۰ آمبولانس، ۲۰۰ موتورلانس و ۴ اتوبوس آمبولانس برای این شب پیش‌بینی شده است هر دانشگاه علوم پزشکی نیز ۱۰ بیمارستان را به ما معرفی کرده است و مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha