روحانیت در مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان رسالت خطیری دارد
کد خبر: 3791934
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

روحانیت در مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان رسالت خطیری دارد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ بیان کرد: رسالت روحانیت برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان بسیار خطیر و البته ارزشمند و مؤثر است.

مشروعیت و تدوام حیات نظام حاکمیت ارزش‌های اسلامی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، اول اسفندماه در همایش علمداران عاشورایی و نکوداشت روحانیان رزمنده استان آذربایجان غربی، گفت: بیش از سه هزار و ۴۰۰ روحانی در جبهه‌های برد حق علیه باطل به فیض شهادت رسیدند که ۴۰۰ تن از این شهدا متعلق به روحانیون آذربایجان‌غربی هستند.

وی با بیان اینکه روحانیون همواره در کنار مردم در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند، افزود: اگر نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی داشته باشیم، می‌دانیم که علما همواره مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را برعهده داشته‌اند و در حوادث مختلف و جریانات و بحران‌های بسیاری، به ویژه مبارزات مردم ایران علیه طاغوت، پیشاپیش مردم حرکت کرده و به قیام برخاسته‌اند.

‌آل‌هاشم‌ ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی نیز افق‌های تازه‌ای را برای ملت ایجاد کرد و علما و روحانیون مسئولیت سنگین‌تری را عهده‌دار شدند تا از ارزش‌های والای امام راحل دفاع کنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز تحت عنوان یک نظام روحانی شناخته شده و هیچگاه امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد و نهاد مقدس روحانیت از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

وی ابراز کرد: مدیریت عمومی جامعه، یکی از ممتازترین نقش برای روحانیت بود که در طول این چهل سال ایفا شده است و ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی از دیگر وظایف روحانیت بوده و در دوران دفاع مقدس به نحو بارزی این نقش خود را نشان داده و تقویت شده و کاملا برای مردم نیز روشن است.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر که رویکرد دشمنان در مقابله با نظام اسلامی نرم‌افزارانه و فرهنگی بوده است، یادآور شد: نقش روحانیت در دفاع از حریم اخلاق و باورهای دینی مردم نیز بسیار قابل‌توجه بوده است و امروز روحانیت در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن محکم ایستاده و در حال مقابله هستند.

‌آل‌هاشم گفت: نقش روحانیون در جهاد و شهادت و ترغیب دیگران برای جهاد و مبارزه در راه خدا و مبارزه با دشمنان اسلام محدود نشده است، بلکه نه تنها وظیفه دعوت به جهاد و مبارزه با دشمنان را داشته‌اند، بلکه خود نیز پیشگام بوده و ۳۴۱۷ نفر از روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند.

وی تأکید کرد: روحانیت نمی‌تواند خود را از مسائل سیاسی دور کند و نباید وابسته به جناح‌ها باشد، بلکه باید با مفاهیم انقلاب آشنا بوده و تجزیه و تحلیل کنند و باید آگاه‌ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باشند و روحانیون نقش بی‌بدیلی در مبارزه با خرافات و شبهه‌پراکنی‌ها دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه وجب به وجب آذربایجان غربی آغشته به خون شهدای دفاع مقدس است، افزود: از هر یکهزار طلبه ۴۰ طلبه در کشور به شهادت رسیده است، روحانیت نقش ممتازی در دوران دفاع مقدس داشته است. چرا که هم دیگران را دعوت به دفاع کرده و هم خودش حضور داشته است.

‌آل‌هاشم گفت: از آنجا که مشروعیت و تداوم اسلام منوط به ارزش‌های اسلامی است وظیفه روحانیت مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است، تداوم حیات شجره طیبه انقلاب ایمان مردم و اعتقادات آنان است بنابراین روحانیت باید برای تقویت بنیه دینی مردم تلاش کند.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در‌خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، اذعان کرد: ویژگی‌های مختلفی در این بیانیه رهبری وجود دارد؛ ویژگی نخست این که دارای جامعیت است، در آن هم مشکلات اشاره شده، هم سو تدبیری‌ها و نیز ظرفیت‌ها و امکانات بی بدیلی که در کشور وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه کشور ظرفیت نیروی انسانی است، ابراز کرد: نگاه به آینده از دیگر ویژگی‌های این بیانیه است چشم اندازی که رسیدن به مسیر قله‌ها را در این بیانیه یادآوری می‌کند تا امیدزدایی رسانه‌های غربی کرده و کنشگران سیاسی معاند را خنثی کند.

انتهای پیام

captcha