اعزام سه نماینده از البرز به مرحله کشوری مسابقات استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3791972
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

اعزام سه نماینده از البرز به مرحله کشوری مسابقات استعدادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از اعزام سه نماینده از این استان به مرحله کشوری مسابقات استعدادهای قرآنی خبر داد.

اعزام سه نماینده از البرز به مرحله کشوری مسابقات استعدادهای قرآنی

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن کشور از چند سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ترویج قرآن در جامعه اتخاذ کرده است که کشف استعدادهای قرآنی در رشته قرائت قرآن یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان برنامه‌های ویژه‌ای جهت ترویج قرآن در جامعه اتخاذ کرده است که کشف استعدادهای قرآنی در رشته قرائت یکی از این برنامه‌ها است، بیان کرد: اداره امور قرآنی البرز نیز از سال ۱۳۹۵ پیرو این طرح و به منظور پرورش استعدادهای قرآنی استان پس از بررسی‌های لازم 45 نفر از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال موفق و مستعد در زمینه قرائت قرآن کریم را شناسایی کرد.
وی با بیان اینکه این افراد در سه کلاس 15 نفره و طی سه دوره تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: این افراد همگی از قاریان ممتاز و درخشان کشور هستند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: دوره‌های تخصصی این طرح «قرائت قرآن» طی این دوسال با محوریت منشاوی‌خوان‌، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط برگزار شد که هفته گذشته مرحله استانی مسابقه قرائت ‌بین این 45 نفر برگزار شد و در نهایت «امیرحسین جعفرزاده»، «حسین محمدظاهری» و «سیدامیرعلی ناصری» توانستند به مرحله کشوری مسابقات استعدادهای قرآنی که دوم اسفند‌ماه در تهران برگزار می‌شود راه پیدا کنند.
ملازاده در پایان با اشاره به توجه ویژه طرح استعدادهای درخشان به پرورش قاریان توانمند از میان همه رشته‌های قرآنی، بیان کرد: انتخاب هنر قرائت در این مقطع به‌دلیل تأثیرگذاری تلاوت زیبا بر قلب مخاطب و جذب افراد به سمت قرآن‌ کریم و دین مبین اسلام بوده که این مورد تأکید روایات ائمه معصومین(ع) نیز است.
انتهای پیام

captcha