هنرمندان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی آثار مشترکی در عرصه‌‌های جهانی تولید کنند
کد خبر: 3792137
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

هنرمندان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی آثار مشترکی در عرصه‌‌های جهانی تولید کنند

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار تولید آثار مشترک هنری توسط هنرمندان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی برای ارائه در عرصه‌های جهانی شد.

هنرمندان جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی آثار مشترکی در عرصه‌‌های جهانی تولید کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان، گفت: آذربایجان‌شرقی زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌‌ها با جمهوری آذربایجان دارد که می‌توان حوزه‌ فرهنگ و هنر را بهترین و گسترده‌ترین بستر برای این تعاملات عنوان کرد.

وی، به برخی اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور اشاره کرد و افزود: با تقویت همکاری‌ها و تبادلات فرهنگی و هنری و هم‌افزایی بیش از پیش می‌توانیم به دستاوردهای جدیدی در این حوزه دست یابیم.

محمدپور، با تاکید بر وجوه مشترک فرهنگی میان مردم جمهوری آذربایجان و آذربایجان‌شرقی و همچنین قابلیت‌های فرهنگی و هنری فراوان، خواستار تعامل و هم‌افزایی بیش از پیش میان هنرمندان رشته‌های مختلف و تولید آثار مشترک برای ارائه در عرصه‌های بین‌المللی شد.

وی،‌ در ادامه به تنوع حوزه ماموریتی اداره کل اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی از پتانسیل غنی و سرشاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار بوده و آمادگی همکاری‌ها گسترده‌ای را در این حوزه‌ها دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری چندین برنامه‌ی فرهنگی و هنری بین‌المللی در تبریز خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره‌های خوشنویسی میرعلی تبریزی، شعر پروین اعتصامی، نگارگری سلطان محمد نقاش و چندین برنامه‌ی دیگر که در تبریز در حال برگزاری است و از هنرمندان جمهوری آذربایجان نیز دعوت می‌کنیم با ارسال آثار خود در این رویداد‌ها حضور یابند.

انتهای پیام

captcha